Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Het is wel een mooi druppeltje op het juiste moment maar het is net niet scherp genoeg.
Het licht dat waarschijnlijk linksboven weerkaatst op de rand van de recipient maakt daar een deel nogal overbelicht waardoor het verloop van het licht helemaal onnatuurlijk overkomt.
Een lager standpunt doet het gewoonlijk ook beter bij dit soort onderwerpen.
Het is wel een mooi druppeltje op het juiste moment maar het is net niet scherp genoeg.
Het licht dat waarschijnlijk linksboven weerkaatst op de rand van de recipient maakt daar een deel nogal overbelicht waardoor het verloop van het licht helemaal onnatuurlijk overkomt.
Een lager standpunt doet het gewoonlijk ook beter bij dit soort onderwerpen.
frans
Oke bedankt, over het licht en scherpte heb je wel gelijk maar het maakt het denk ik ook wel iets interessanter om naar te kijken
chocomelk?
het standpunt is inderdaad verrassend, maar de druppel zelf, of het opspringen ga je beter zien als je meer door de benen gaat denk ik
wel mooi met die cirkels
chocomelk?
het standpunt is inderdaad verrassend, maar de druppel zelf, of het opspringen ga je beter zien als je meer door de benen gaat denk ik
wel mooi met die cirkels
groetjes
hilde
OKe bedankt, maar hoe de je dat dan, je moet dan echt een helemaal zwarte achtergrond hebben ofzo, waar ik de bak met melk had staan staat een spiegel, en als ik lager ging zie je ook de rand van de bak... ik zou dit graag leren, want een lager standpunt is inderdaad wel mooier denk ik
Met zulke foto's moet je een (of meerdere) externe flashes achter de druppel plaatsen. Als achtergrond wordt meestal melkglas gebruikt. Maar ik heb zo'n witte deksel van een ikea doos gebruikt. Trofast of zoiets
Hier is nog een collision drop van mij. Het was ook mijn eerste winter dat ik druppels gefotografeerd heb, dus ik ben zeker geen pro Collision drop
Oorspronkelijk geplaatst door larme_eternelleBekijk bericht
Met zulke foto's moet je een (of meerdere) externe flashes achter de druppel plaatsen. Als achtergrond wordt meestal melkglas gebruikt. Maar ik heb zo'n witte deksel van een ikea doos gebruikt. Trofast of zoiets
Hier is nog een collision drop van mij. Het was ook mijn eerste winter dat ik druppels gefotografeerd heb, dus ik ben zeker geen pro Collision drop
Als je meer uitleg wil mail je me maar.
dankje voor de uitleg! Welke flitsers (daadloos? zoja hoe?) gebruik je, en welke lens?
Comment