Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
mooi, maar had er niet van onder wat bij gekund.
grt,bouk.
Je bedoelt wellicht de portretstand, een andere mogelijkheid zie ik namelijk niet om er van onder meer bij te krijgen.... ik kan namelijk niet in- of uitzoomen met mijn lens..
Deze wants zat op een dode verdorde plant en gelukkig zat hij op het topje.. deze verdorde plant liep nog door naar onderen met spinnenwebben en al en nog meer kluwen van kronkelende drukte.. Als ik hier de portretstand had genomen had ik de mooie lege ruimte rechts op de foto voor deze wirwar moeten inruilen, (die had je er met de portretstand namelijk wel bijgekregen).. Met bijv. een mooie ranke stengel had je met je opmerking wel een punt gehad maar jij kunt natuurlijk niet zien wat er voor wirwar onder zat... dan had de foto erg druk/rommelig geworden...
Maar....
Even helemlaal los van bovenstaand verhaal heb ik gemerkt dat ik bijna in 99% van mijn foto’s de voorkeur voor het landschapsformaat geef... Op de een of andere manier spreekt mij dat gewoon meer aan.. ik kies eigenlijk zelden voor de portretstand... maar dat is gewoon een persoonlijke smaak... gevoelsmatig kan ik mij beter vinden in deze vlakverdeling....
Comment