Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
dit is toch een mooie aparte wereld hoor ,en ik denk een kunst om zoiets mooi op plaat te zetten ,het is soms al zo moeilijk boven water ,ik denk toch wel dat de moeilijkheidsgraad daar nog een heel stuk hoger ligt ,en waar hou jij je aan vast ,hoe vind jij de stabiliteit om zoiets scherp te stellen ,chapeau hoor
dit is toch een mooie aparte wereld hoor ,en ik denk een kunst om zoiets mooi op plaat te zetten ,het is soms al zo moeilijk boven water ,ik denk toch wel dat de moeilijkheidsgraad daar nog een heel stuk hoger ligt ,en waar hou jij je aan vast ,hoe vind jij de stabiliteit om zoiets scherp te stellen ,chapeau hoor
Vasthouden is UIT DEN BOZE Koraal of andere levende wezens aanraken is echt NOT DONE!
Hooguit een vingertje op een stukje rots na goed gekeken te hebben of er niets onder zit!
Indien een foto niet kan genomen worden zonder een vin neer te zetten dan wordt de foto ook niet genomen.
Indien er geen stroming is, kan ik mij vrijgoed uittrimmen (=zweven) en goed ter plaatse blijven hangen, met stroming verticaal ook maar horizontaal... dan moet je niet twijfelen om de foto te maken.
Spijtig genoeg zijn er veel te veel duikers die bovenstaande principes niet huldigen.
En het wordt er jammergenoeg niet beter op, want tegenwoordig duiken er meer en meer mensen (daar is zeker niets op tegen) maar zonder enig respect voor het onderwaterleven, maar ja dat zal boven water ook wel het geval zijn vorr sommige pippo's.
Groeten,
Fabrice,
Groeten,
Fabrice,
Vergeet niet te kijken als je fotografeert...
sta mij toe te zeggen dat mooi en prachtig wel mooie dingen zijn om te horen, maar in dit geval zijn er toch een paar zaken fout in de foto.
de vin erboven trekt de aandacht weg en de lysmata garnaal onderbelicht.
goeie scherpte, maar de foto kan verbeterd worden
nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800 http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's
Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeerschBekijk bericht
sta mij toe te zeggen dat mooi en prachtig wel mooie dingen zijn om te horen, maar in dit geval zijn er toch een paar zaken fout in de foto.
de vin erboven trekt de aandacht weg en de lysmata garnaal onderbelicht.
goeie scherpte, maar de foto kan verbeterd worden
De belichting van de garnaal kan zeker beter, maar ik maak (kan het ook niet) geen gebruik van photoshop of dergelijke (wel lightroom, maar basic).
De vin daarentegen vind ik hier wel op zijn plaats omdat deze vis zich in het "poetsstation" bevond.
In ieder geval bedankt voor de opbouwende kritiek.
Groeten,
Fabrice,
Groeten,
Fabrice,
ik = "waterclick", graag uw motivatie
ik = "poetsgarnaal" wat is de bijdrage van uw reactie
ik = "erwin", gelieve een draadje te openen in een ander forum
Groeten,
Fabrice,
Comment