Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
maar heb jij voor die opname werkelijk tussenringen, 105 mm en een omgekeerde 50 mm.
Met een 105 en 50 mm heb ik al een closeup van gans de kop
Dit is een dansvlieg, een heel kleine soort. Met een gewone vlieg zou z'n kop ook het beeld vullen .
Een voordeel is ook dat ik m'n macrolens nu op oneindig kan zetten en geen vignettering krijg, wat vermoedelijk een iets betere scherpte geeft.
Zonder tussenringen moet ik de macrolens op ongeveer 1:3 zetten om geen vignettering te krijgen.
Maar moest ik nu een breedhoek prime hebben zou ik die tussenringen niet gebruiken denk ik. 'T is gewoon een goedkoop hulpstuk voor 7$.
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment