Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gedetailleerde mier (focus stack)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Gedetailleerde mier (focus stack)

Prachtig werk. Uit wat ik begrepen heb is stacking een hele omslachtige methode en enkel maar toe te passen op onderwerpen die (dood)stil zitten zodanig dat je foto's kan maken met verschillende scherpstelpunten.

Dit is hier in ieder geval een prachtig voorbeeld van. Proficiat
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

Comment

Knap

Vanuit fotografisch oogpunt zijn er wel nog verbeteringen mogelijk. Het flitslicht is iets te hard en de klinisch witte achtergrond neemt wat sfeer weg. Kijk eens naar deze of deze.
      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        Knap

Vanuit fotografisch oogpunt zijn er wel nog verbeteringen mogelijk. Het flitslicht is iets te hard en de klinisch witte achtergrond neemt wat sfeer weg. Kijk eens naar deze of deze.
        Geweldig knap. Vooral die eerste url met die prachtige stereobeelden.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

Comment

mooi/knap gedaan hoor deze focus stack...

welke stack rail heb je hiervoor gebruikt?

Comment

Heel erg prachtig gedaan
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Knap ...dat gaan er je niet teveel nadoen op BD.
              Hoeveel foto's heb je hier gestacked?? Welke software heb je gebruikt? Een blijvend probleem met geautomatiseerde software is dat je softe overgangen tussen de onderlinge foto's kan zien....ook in uw foto zie je dit. Heb je al eens geprobeerd via manueel stacken in bv photoshop??
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Bedankt iedereen tot hiertoe al!

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                Knap

Hey FLuKee,

Ik heb voor deze witte achtergrond gekozen omdat de kleuren zo mooier uit kwamen ( in mijn ogen toch... ) Als je wil kan ik als ik eens wat tijd heb in photoshop de achtergrond wit maken

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                mooi/knap gedaan hoor deze focus stack...

welke stack rail heb je hiervoor gebruikt?
                Euhm, ik heb gewoon de lens op statief gezet en dan door kracht uit te oefenen op het statief het enkele mm naar voren verplaatst . Binnen enkele maanden krijg ik een rail.

Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Knap ...dat gaan er je niet teveel nadoen op BD.
                Hoeveel foto's heb je hier gestacked?? Welke software heb je gebruikt? Een blijvend probleem met geautomatiseerde software is dat je softe overgangen tussen de onderlinge foto's kan zien....ook in uw foto zie je dit. Heb je al eens geprobeerd via manueel stacken in bv photoshop??
                Deze foto is gemaakt van 9 foto's. Deze is gemaakt met combine zm. Manueel stacken, hoe lang gaat dat wel niet duren?
                www.maximpiessen.com
                www.facebook.com/maximpiessenphotography
                Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop

Comment

Working...
                X