Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
prachtig gewoon...
de dof, de kleuren, de scherpte....
hoe doe je dat? statief en scherpstellen op de stamper en hopen dat er een bij juist op die hoogte komt aangevlogen?
knap gedaan
@ hilde
Ik heb hier gekozen voor de volgende werkwijze... is heus niet de enigste manier...
1: eerst op zoek naar krokussen en gekeken of er al wat bijen in de buurt vlogen en dat was idd het geval met dit mooie weer...
2: mijn camera (met transportmodus op continu-opname) laag bij de grond opgesteld, (op statief) en een mooie compo bepaald en scherpgesteld op de oranje stamper...
3: maak alvast wat opname zodat je belichting/histogram e.d. al goed staan, zorg dus dat alles al goed staat (ook de compo) want als de Bij komt aanvliegen heb je geen tijd meer...
4: en nu maar liggend wachten tot er een Bij komt aangevlogen en zodra je een Bij ziet is het een kwestie van de ontspanknop ingedrukt houden...
Dit zijn zo’n beetje de voorwaarde die ik zelf in de hand heb en dat de Bij dan ook exact in het scherptedieptegebied komt aanvliegen dat is natuurlijk de magie van het moment, een fotograaf heeft nou eenmaal niet alles in de hand....
de exif gegevens waren:
lens: Tamron 180
F-waarde: F-5
Iso 400
Shutter speed 1/1000 sec
Comment