Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Nog ééntje van vorig jaar: deze groene cicade (en geen rhododendroncicade) op een genant moment, met een beetje "afscheiding" zullen we het maar noemen waarin de grassprieten gereflecteerd worden .
Grtz, Eric
Last edited by ericvanhout; 20 februari 2010, 17:22.
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Prachtige foto en kleuren. Mooie reflectie in de druppel
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,... "Casu Consulto - Modo Fac"
Mooi van kleur en BG.
Druppel is idd heel scherp met mooie reflectie.
Voor de rest mis ik toch scherpte vooraan op het kopje.
Is deze gemaakt met slechts één foto?
heel mooi ,en een mooie extra met die scherpe druppel ,ik heb deze vorige zomer verscheidene malen geprobeerd en die beestjes zijn echt moeilijk om helemaal scherp te krijgen
Mooi van kleur en BG.
Druppel is idd heel scherp met mooie reflectie.
Voor de rest mis ik toch scherpte vooraan op het kopje.
Is deze gemaakt met slechts één foto?
groetjes
moniq
Deze is inderdaad met één foto gemaakt. Geprobeerd om stengel, cicade en druppel in één vlak te leggen om zo veel mogelijk scherptediepte te verkrijgen maar dit is met macro altijd een compromis natuurlijk. Je moet dan keuzes maken en ondertussen ook nog hopen dat je onderwerp blijft zitten, laat staan dat ik de achterste cicade kon vragen om even uit beeld te verdwijnen
Grtz, Eric
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Comment