Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: geel...

    bedankt voor de reacties!

    groetjes
    hilde
    groetjes
    hilde

    Comment


    • #17
      Re: geel...

      Heel mooi! Mooie compo! De kleur van de achtergrond vind ik ook niet zo goed passen.
      http://kadoosje.blogspot.com

      Comment


      • #18
        Re: geel...

        Oorspronkelijk geplaatst door boris165 Bekijk bericht
        prima opname, mooi van kleur en belichting, knap gedaan,
        vind ik ook eigenlijk
        "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

        Comment


        • #19
          Re: geel...

          Heerlijke foto
          Zeer creatieve kijk en heerlijke uitsnede, lekker scherp waar nodig en een zalige DOF. Centrale compo werkt !
          Leuk om naar te kijken, maar inderdaad, de kleur van de achtergrond werkt wat tegen...
          Dat is jammer maar niet onoverkomelijk ! Integendeel : omdat de kleur van de achtergrond (bruin) bijna nergens elders in het beeld voorkomt is die bijzonder gemakkelijk aan te passen.

          Photoshop CS4
          Onder menu "Afbeelding" (3de van links) -> "Aanpassingen" -> "Selectieve kleur..." oproepen.
          Daar selecteer je in het venstertje "Kleuren" -> "Rode tinten" (dat is omdat in het bruin voornamelijk rood zit)
          En dan ga je aan het schuiven. Ik haalde een groener resultaat met volgende waarden : Cyaan (+69), Magenta (-86), Geel (+80), Zwart (+57). En klaar is kees...



          Ik weet niet of je het kan hebben dat ik dit voorbeeld plaats. Als dat zo is, geen probleem, geef me een seintje - ik haal 'em weg.

          Het enigste wat in bovenstaande bewerking een beetje jammer is, is dat ik nu wel een beetje het (leuke) warmere geel kwijt ben in het hart van je beeld. Een detail misschien, maar ook perfect op te lossen door ofwel het geel (op dezelfde manier) in zijn geheel wat roder te maken - zoals ik hierboven heb gedaan, ofwel door een ruwe selectie te maken van het bruin en daarin de bewerking "Selectieve kleur..." toe te passen.

          Ik vind dit een prachtig beeld, wat mij betreft verdient deze foto de extra bewerking.
          Veel succes
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #20
            Re: geel...

            Hé Kariboe,

            Totaal geen probleem hoor dat je mijn foto bewerkt! Ik zit hier vooral om dingen bij te leren, en jouw uitleg is heel leerrijk...
            Had zelf ook al wat geklungeld maar dan verdween de dof rond de bloem telkens...

            kMoet zeggen, jouw bg past wonderwel....
            Alleen inderdaad, die warme gele kleur, maar op te lossen door die selectie denk ik...
            Bedankt alvast voor al die moeite! en fijn dat je de foto waardig genoeg vindt daarvoor.

            groetjes
            hilde
            groetjes
            hilde

            Comment


            • #21
              Re: geel...

              De "verbeterde" versie met andere achtergrondkleur is prachtig
              D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
              Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
              Flickr - JAlbum

              Comment


              • #22
                Re: geel...

                Prachtige foto's Hilde !
                My site : http://www.photografie.be

                Comment


                • #23
                  Re: geel...

                  upgrade is top Hilde
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #24
                    Re: geel...

                    Kom nog gauw op de proppen. Vind dit één van je beste. Een heel boeiend beeld, een lampekap maar in natuur. Wat de achtergrond betreft kom ik moeilijk tot een besluit. Waarom ? Met je bruine achtergrond (wat speelt geen rol) werk je contrasteren wat spanning in de foto veroorzaakt. Met groenachtige achtergrond wordt de weergave "liever, zachter". Jou keuze zal de beste zijn! Een foto naar mijn smaak.
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment

                    Working...
                    X