Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
dit is mooi Frans ,komt heel dromerig over ,met het gevoel van de eerste vroege zonnestralen die op die bloempjes vallen ,het begin van een mooie lentedag ,zeer mooi weergegeven
En onmiddellijk kwam die regel uit dat liedje... "en het regent zonnestralen".
Prachtige plaat (hoe doe je zoiets?).
@Red Falcon
Hoe doe je zoiets ? beetje kunde, beetje geluk, beetje gerief ...
En een stralend zonneke he
in dit geval lag ik plat op de buik in een weide, zo'n meter of vier van de paardenbloemen af. Zware tele op volle opening of toch bijna op een rijstzakje het plekje zo gekozen dat er tussen de bloempjes en het objectief een vrij zware pol gras stond. Door selectieve scherpstelling met dergelijk groot diafragma haal je de bloempjes waarop je scherpstelt dwars door dat gras toch vrij scherp doorheen terwijl de onscherpere bloempjes duidelijk sporen dragen van de grassen. Naderhand was hier wel wat schuifwerk met de knoppekes in photoshop daar heel het handeltje nogal groenig en flets leek.
Door de uitleg neemt mijn bewondering alleen maar toe.
@moniq,
Dat lukt ook niet altijd even goed hoor, vlak voor de "blikvangertjes" in die laatste meter kan er best niet al teveel in de weg staan. Met klaprozen tussen graan heb je zo bv veel meer last van de wind, maar als het dan lukt kan dat wel heel mooi zijn (naar mijn dromerige normen toch).
frans
Comment