Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
1 en 2 zijn wel bijzondere exemplaren hoor ,ongelooflijk welke soorten er bestaan ,ze staan er wel mooi op ,maar ikzelf (persoonlijke mening )zie niet zo graag geflitst ,ik denk ook dat er nogal veel ruis op de 3de zit ,maar deze is dan voor mij wel de mooiste voor mij ,
Die eerste is wel een merkwaardige.Mooi van kleur en scherpte.
De tweede vind ik het takje wat teveel licht hebben en je derde is de mooiste naar mijn smaak.
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
@ Hendrika: die tweede is ongeveer 1,5 cm groot, maar in een verder stadium zie ie er uit.
Mvg.
Robert
...piepklein dus Ik vind het een hele mooie en al even mooi in een verder stadium
Kon mij niet voorstellen hoe groot hij was daarom mijn vraag. Bedankt hoor!
Pracht reeksje Robert waar blijf Je ze halen
Gisteren in Hasselt naar de standaardboekwinkel geweest om een boek over paddestoelen te halen ,kom ik toch weer buiten met nogmaals een boek over vogels zekers kan het moeilijk laten
Pracht reeksje Robert waar blijf Je ze halen
Gisteren in Hasselt naar de standaardboekwinkel geweest om een boek over paddestoelen te halen ,kom ik toch weer buiten met nogmaals een boek over vogels zekers kan het moeilijk laten
mvg wingske
Elke week mee op stap met de paddenstoelen werkgroep.
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Dag Robert,
mooie foto's, dat wel, maar het moet me toch even van het hart: waar heb je die namen gehaald???
Het sneeuwzwammetje kan kloppen (is moeilijk controleerbaar op fotomateriaal) maar de gerimpelde knotszwam zou nieuw zijn voor België ware het niet dat het hier simpelweg om de witte kluifzwam gaat (Helvella crispa).
De pijpknotszwam is 4 tot 20 cm hoog en slechts enkele millimeter breed... ik vermoed dat wat je op de foto hebt een gal is van mogelijks een Taphrinasoort (geen Ned. naam). Stond die trouwens niet op een elzentak of berkentak? (deze soorten zijn idd gevoelig aan Taphrina)
Nog heel veel succes met de fotografie van zwammen, maar noteer liever geen naam bij een foto dan een foute naam en informeer je eventueel bij een mycoloog wat de naamgeving betreft.
Dag Robert,
mooie foto's, dat wel, maar het moet me toch even van het hart: waar heb je die namen gehaald???
Het sneeuwzwammetje kan kloppen (is moeilijk controleerbaar op fotomateriaal) maar de gerimpelde knotszwam zou nieuw zijn voor België ware het niet dat het hier simpelweg om de witte kluifzwam gaat (Helvella crispa).
De pijpknotszwam is 4 tot 20 cm hoog en slechts enkele millimeter breed... ik vermoed dat wat je op de foto hebt een gal is van mogelijks een Taphrinasoort (geen Ned. naam). Stond die trouwens niet op een elzentak of berkentak? (deze soorten zijn idd gevoelig aan Taphrina)
Nog heel veel succes met de fotografie van zwammen, maar noteer liever geen naam bij een foto dan een foute naam en informeer je eventueel bij een mycoloog wat de naamgeving betreft.
vriendelijke groet
Marc
Beste Marc,
Dat van die Gerimpelde knotszwam ga je gelijk hebben. Ik heb mij vergist, dit is namelijk de Witte kluifzwam. Er werd wel eentje gevonden waar men hard aan twijfelde of dit een Gerimpelde knotszwam zou kunnen zijn en heel waarschijnlijk heb ik toen de verkeerde naam genoteerd.
Wat betreft die Pijpknotszwam, deze stond op een Meidoorn. Zie ook mijn antwoord hoger in deze draad bij het antwoord op de vraag van Hendrika. Aan de voet van de Meidoorn bevonden zich uitgegroeide Pijpknotszwammen waarvan ik spijtig genoeg geen foto heb.
De soorten worden gedetermineerd door de mensen van de Mycologische werkgroep van Limburg met wie ik regelmatig op stap ga.
Determinatie van paddenstoelen is inderdaad geen makkie.
Toch bedankt voor de verbetering.
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment