Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Oorspronkelijk geplaatst door Jos VanhengelBekijk bericht
Dit is zeker niet de mooiste, de stam van deze paddenstoel zou wit moeten zijn.
Die overdreven negatieve belichtingscompensatie was nergens goed voor.
Wellicht is het zo, dat de compensatie hier niet juist zat, en dat bij de verwerking de kleur met de belichting mee is achteruitgegaan (kan in curves trouwens voorkomen worden door de overvoeimodus in te stellen op belichting...), maar toch vind ik dit een mooie (mss te klassiek ?) : knappe compo, dito DOF en mooie kleuren van het scherpe gedeelte.
Hallo, ik wil niet de pretentie hebben van de mooiste foto, maar wel een 'klassieke' paddenstoel.
Maar zoals gezegd: ze staat er een beetje 'didactisch'.
En wat is daar mis mee? Dat de stam niet wit is zie je zo,
de stipjes tenslotte ook niet. Paddenstoelen gaan niet lang mee.
Wat de overdreven belichtingscompensatie betreft, meestal werk ik met 'hooglichten' en als het maar een beetje oplicht ga ik 'omlaag' kwestie van niets overbelicht te krijgen want daar krijg je ook commentaar op. Moeilijk hé!!!
Ik heb hier al triestiger zaken zien passeren met veel lof.
Waarom moeten platen altijd tot het maximum opgelicht zijn.
Bij een foto die bij valavond is gemaakt, ga je toch ook niet belichten tot het lijkt dag te zijn
Mooie prent (of die didactisch is, of niet) hij is goed.
Ideale DOF.
Natuurlijk licht.
scherp waar nodig.
Springt in het oog. Mooi afgescheiden van de achtergrond.
Mooie evenwichtige compositie.
Bij een foto die bij valavond is gemaakt, ga je toch ook niet belichten tot het lijkt dag te zijn
Ideale DOF.
Natuurlijk licht.
scherp waar nodig.
Ik ga mee met dit commentaar maar vind die brede kader er om heen ronduit verschrikkelijk; het slorpt gewoon de hele foto op in plaats van ze te sieren
Ideale DOF.
Natuurlijk licht.
scherp waar nodig.
Ook mijn gedacht.
Grtn Werner
D-700 en D-90 Nikkor 70-200mm 2,8 VRII - 24-70mm 2,8 G ED - 70-300mm AFS VR2 - 85mm 1.8 AFS - SB600.
Comment