Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mr Haan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Mr Haan

    Wat een monster zeg
    Gelukkig eet hij geen vlees

    Mooi hoor
    BD0723BE

    Comment


    • #17
      Re: Mr Haan

      k' ben jaloers op je lens ,bij pentax bestaat zoiets niet ,dat is een beetje het nadeel van pentax dat het objectiefgamma niet zo uitgebreid is (voor de rest niets negatief over mijn toestelleke hoor)
      ik vind het een prachtopname echt iets naar mijn smaak

      Comment


      • #18
        Re: Mr Haan

        top-plaat..... en zeer goed belicht ook..

        Comment


        • #19
          Re: Mr Haan

          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          .

          Je krijgt meer vergroting door traploos uit te zoomen als het ware.Je vergroot hierdoor de afstand tussen de lensgroep(65mm objectief) en de sensor ......net hetzelfde zoals werken met tussenringen maar ipv tussenringen bijplaatsen werkt het traploos via een zoommechanisme.Eigelijk is het een 65mm objectief wat men omgekeerd gemonteerd heeft. Werkafstand tussen front van objectief en onderwerp bij 1:1 is 100mm op 5:1 heb je nog 40mm.Er is geen scherpstelling mogelijk buiten 40mm(5:1) of 100mm(1:1) werkafstand. Deze lens heeft ook geen scherpstelring.....scherpstellen doe je door zelf met het objectief naar voren of achteren te bewegen.Er is ook geen autofocus of af bevestiging(piepje of rode vierkantje in zoeker ) voorzien op dit objectief....je moet een stel goeie ogen hebben om ermee te kunnen werken.In het begin is het een tijdje wennen....maar wanneer de resultaten beginnen komen is ze haar gewicht in goud waard.

          Oké bedankt, traploos dus . Ik vroeg me dat af omdat iedereen altijd op de 'ronde getallen' foto's lijkt te nemen. Wat enigszins wel redelijk normaal is omdat je eerst de vergroting instelt, en dan door dichterbij te komen scherp stelt.
          Nu zie ik ook in hoe de lens is opgebouwd en zo'n vergroting kan krijgen .

          Comment


          • #20
            Re: Mr Haan

            Jou technische kennis terzake in combinatie met een zeer goed compositorisch oog geeft dit al resultaat...prachtig toch ....doe zo verder zou ik zeggen

            Comment


            • #21
              Re: Mr Haan

              Prachtige MACRO opname
              groetjes Pascal
              Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken :)
              mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

              Comment


              • #22
                Re: Mr Haan

                Prachtige opname
                Dąt noem ik nu een SUPERSHOT!!!

                Lena
                ---------------------------------------------------------------
                Don't blame the Canon, blame the canonnier!!!
                www.lenafotografie.be

                Comment


                • #23
                  Re: Mr Haan

                  teminste nen echte macro!..goe bezig P..!...grtz!
                  Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                  http://pallenhoven.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Mr Haan

                    ik kan mijn ogen echt niet geloven!!
                    Vriendelijke groeten, Sven
                    Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

                    Comment

                    Working...
                    X