Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Zonnehoed (Update)
Collapse
X
-
-
Re: Zonnehoed
Hij is daadwerkelijk prachtig!! De kleurencombinatie kan mij werkelijk bekoren!Sony a300
http://pauline-fotografie.blogspot.com/
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtanderen kan het blijkbaar niet zo bekoren 1 reactie op 56!Sony a300
http://pauline-fotografie.blogspot.com/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtanderen kan het blijkbaar niet zo bekoren 1 reactie op 56!
Het beeld lijkt me technisch in orde : behoorlijk belicht, voldoende scherp en aanvaardbare DOF.
Toch spreekt het beeld mij weinig aan. Het licht is hard, de kleuren zijn dat ook. De beelduitsnede is weinig boeiend, de bloem staat gekneld in een hoek. Ik vermoed dat je werd geraakt door de schoonheid van de vele uitsteekseltjes en dat je die wilde vastleggen. Mij lijkt het dan aangewezen om te kiezen voor een beperkte DOF, zodat die stekeltjes (met hun mooie donkeroranje topjes) beter geaccentueerd worden. Kleine DOF en zeker een andere cadrage. Misschien ditmaal centraal, misschien met een camerastandpunt van bovenaf bekeken en zeker dichterbij...
Het kan uitermate boeiend zijn om eventjes na te denken over het onderwerp. Wàt vind in nu mooi, wat raakt mij, hoe breng ik dat best en aantrekkelijk in beeld. Welk camerastandpunt, welke beelduitsnede, welk licht, welke DOF, veraf, dichtbij, geheel, een detail. Loop rond uw onderwerp, bekijk het van verschillende kanten, wik en weeg en maak keuzes. Kijk door de zoeker en kijk wat er gebeurt met je beeld, je achtergrond. Maak meerdere opnames.
Het is de bedoeling jezelf en vooral je publiek te verrassen. Je geeft immers niet de werkelijkheid weer, maar je probeert zelf iets te creëren. Je vertelt iets...
Fotograferen is vooral kijken en vertellen
Voor wat het waard is
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door pauline Bekijk berichtupdate ook prachtig!
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtUPDATE
Beter dus
Greetz, Kariboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk berichtOké, het lijkt me dan fair om mijn idee neer te pennen
Het beeld lijkt me technisch in orde : behoorlijk belicht, voldoende scherp en aanvaardbare DOF.
Toch spreekt het beeld mij weinig aan. Het licht is hard, de kleuren zijn dat ook. De beelduitsnede is weinig boeiend, de bloem staat gekneld in een hoek. Ik vermoed dat je werd geraakt door de schoonheid van de vele uitsteekseltjes en dat je die wilde vastleggen. Mij lijkt het dan aangewezen om te kiezen voor een beperkte DOF, zodat die stekeltjes (met hun mooie donkeroranje topjes) beter geaccentueerd worden. Kleine DOF en zeker een andere cadrage. Misschien ditmaal centraal, misschien met een camerastandpunt van bovenaf bekeken en zeker dichterbij...
Het kan uitermate boeiend zijn om eventjes na te denken over het onderwerp. Wàt vind in nu mooi, wat raakt mij, hoe breng ik dat best en aantrekkelijk in beeld. Welk camerastandpunt, welke beelduitsnede, welk licht, welke DOF, veraf, dichtbij, geheel, een detail. Loop rond uw onderwerp, bekijk het van verschillende kanten, wik en weeg en maak keuzes. Kijk door de zoeker en kijk wat er gebeurt met je beeld, je achtergrond. Maak meerdere opnames.
Het is de bedoeling jezelf en vooral je publiek te verrassen. Je geeft immers niet de werkelijkheid weer, maar je probeert zelf iets te creëren. Je vertelt iets...
Fotograferen is vooral kijken en vertellen
Voor wat het waard is
Greetz, Kariboe
Comment
-
-
Re: Zonnehoed (Update)
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtSorry kariboe dat ik vergat je te bedanken , was te veel met de update bezig denk ik,
Bedankt voor de nuttige uitleg
Trouwens, ik ben eens gaan kijken naar je blog - die laatste (met die zonnebloem), waarom zet je die niet eens hier : ik vind het een knappe plaat met een vreemde setting.
Comment
-
Kariboe for president aja
Over de foto's: update stukken aantrekkelijker in mijn ogen.
Mooi plaatje!2xZ6, 1xD7500, glas, licht
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk berichtIk begrijp het hoor, die verdomde fotografie ook, die laat ons soms niet los... ik ken dat maar al te goed
Trouwens, ik ben eens gaan kijken naar je blog - die laatste (met die zonnebloem), waarom zet je die niet eens hier : ik vind het een knappe plaat met een vreemde setting.
Greetz, Kariboe
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk berichtik had hem al gepost als update van ZONNETJE BIJSTEKEN , kijk maar even
Greetz, KAriboe* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
Comment
Comment