Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb het gevoel dat je iets te fanatiek bent geweest met de ruisverwijderaar en hierbij alle fijne details (zoals haartjes, puntjes, facetten?) hebt weggeveegd.
Als er dan zo veel ruis is in de foto kan je best voor de volle 100% de ruis weg doen op de egale delen zonder detail, en maar voor mindere maten/niet op de detailrijke delen.
Layer masks dus.
Excuses als mijn gevoel fout zit of ik te betweterig overkom . De afwezige EXIF kon mij niet helpen.
Ik heb het gevoel dat je iets te fanatiek bent geweest met de ruisverwijderaar en hierbij alle fijne details (zoals haartjes, puntjes, facetten?) hebt weggeveegd.
Als er dan zo veel ruis is in de foto kan je best voor de volle 100% de ruis weg doen op de egale delen zonder detail, en maar voor mindere maten/niet op de detailrijke delen.
Layer masks dus.
Excuses als mijn gevoel fout zit of ik te betweterig overkom . De afwezige EXIF kon mij niet helpen.
Hier de originele foto, enkel verkleind en wat verscherping, exif zit in de foto.
Oké bedankt maar toch heb ik nog wat hetzelfde gevoel, ik mis de kleine details in de uitsnede. Misschien is dit door licht aanwezige bewegingsonscherpte wat op 1/125ste wel mogelijk is (en dan door verscherping gedeeltelijk verdwijnt).
Oké misschien ben ik nu wel een beetje 'te' .. .. maar het is zeker niet de eerste foto waar ik dit gevoel bij heb.
Maar DOF, kleuren, compositie is allemaal wel goed .
Alleen zou ik de foto niet zo hebben opgelicht, de gele bloemetjes komen te fel over.
vond hem ook al magertjes uitzien maar wel een mooie hendrika
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment