Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vlinder

Aah, dat was jouw vlinder die ik getrokken heb!

3 mooikes, waarvan je de opmerkingen al wel gehoord hebt intussen...
    Alleen bij 2 zit de scherpte waar ie moet zitten.
    Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Hoewel de DOF iets te beperkt is kies ik toch voor de eerste
      Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
        gNo, ik vind het jammer dat niemand je erop durft te wijzen, daarom doe ik het maar...
        Bij de eerste ligt de scherpte te ver naar voor waardoor de oogjes niet scherp (genoeg) zijn, en bij de derde ligt de scherpte ook helemaal niet waar ze zou moeten liggen. Persoonlijk delete ik zo'n foto's nog op het toestel zelf.

Voor de 2e valt wel iets te zeggen.

Technische perfectie is voor mij geen must maar dergelijke foto's (detailportretten) vragen daar toch wel om. 't Is maar mijn gedacht hé, niks persoonlijk

mvg
        Thierry
        Thierry, daar kan ik bij leven, en leer ik uit
        stapvoets vooruit komen we er uiteindelijk wel

grtjs,

jeannot

Comment

Ik kom hier wel veel zien maar geef nauwelijks commentaar omdat ik van macrofotografie te weinig ken.
          Maar wat me onmiddelijk opviel was dat ik hier iets nieuws zag.
          Zo heb ik nog geen vlinder voorgesteld gezien. Ik vind het vernieuwend en goed.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Nr 2 voor mij.

Algemene opmerking : wellicht waren deze foto 's beter geweest met een manuele scherpstelling, en ik zou ook liever de exif 's zien...

Mvg.
            The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Bij de eerste ligt de scherpte te ver naar voor waardoor de oogjes niet scherp (genoeg) zijn, en bij de derde ligt de scherpte ook helemaal niet waar ze zou moeten liggen.
              Om daar nog aan toe te voegen is de witbalans van de derde niet juist. Je hebt ze misschien wel op een ander moment getrokken, maar je toestel heeft de verkeerde witbalans ingeschat. Dat gebeurd wel vaker, maar als het blijft gebeuren zet ik de witbalans meestal vast op bvb bewolkt (als dat het geval is).

Er is veel te veel magenta in de derde en dat valt te compenseren door groen.
              De tweede foto is denk ik een tikkeltje te groen.

In Capture NX doet je dat door de 'tint' aan te passen, en in PS RAW heb je daar ook wel een schuivertje op het eerste scherm vanboven bij de witbalans.
              Of als Jpeg doe je in PS color balance.

Maar zoals al eerder gezegd, kan je aub de exif in de foto's laten? Gewoon 'save as..' doen ipv 'save for web & devices..'

Comment

gNo, ik vind het jammer dat niemand je erop durft te wijzen, daarom doe ik het maar...
                Blijkbaar is BD niet zo kritisch ingesteld, of ziet men het gewoon niet
                Ik volg grotendeels Flukee, de DOF is iets te beperkt bij die eerste. Die tweede vind ik echter best te smaken
                Ik vind het vooral leuk dat je probeert de platgetreden paden te verlaten en orignele, creatieve beelden te produceren. Dàt alleen verdient een pluim...

En die derde ? Tja, ik weet dat je voortdurend de grenzen aftast van wat mogelijk is in de postprocessing. Ook dat is verdienstelijk, maar, eerlijk, die derde mag wat mij betreft subito presto verticaal geklasseerd worden.
                Greetz, KAriboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                X