Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Mooie compo en kleurweergave, wat de scherpte op de kopje (ogen) betreft vind ik het niet zo slecht
En de determinatie: het is een schorpioenvlieg (Panorpa communis) van het mannelijke geslacht (dat kan je zien wanneer het staartstuk naar boven is gericht)
ik ben niet zeker of het kopje echt onscherp is,
maar het oogt alleszins zo door de rechtstreekse flits.
Had je echt zo weinig licht? Anders is een statief een veel beter alternatief (al je dat voorhande hebt natuurlijk)
Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC http://gallery.atsharp.com
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik nog wat zal moeten schaven aan het scherpstellen van mijn foto's.
En, Mbili, ik heb niet geflitst. Er was voldoende licht en ik werkte met een statief. Maar het beestje bleef niet stil zitten, vandaar dat ik de sluitersnelheid (1/80 sec.) moest verhogen ten koste van het diafragma natuurlijk (f 5,6).
Groetjes.
Comment