Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Opname is goed maar de BG is niet mooi..Deze foto hoort in de natuur gemaakt vind ik..
Scherpte over de algehele lijn kon ook beter.
Al bij al een beoordelings foto en geen SC opname.
Succes de volgende keer.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Opname is goed maar de BG is niet mooi..Deze foto hoort in de natuur gemaakt vind ik..
Scherpte over de algehele lijn kon ook beter.
Al bij al een beoordelings foto en geen SC opname.
Succes de volgende keer.
De foto IS in de natuur gemaakt ( 't Goorke in Arendonk) en op mijn scherm (laptop) is het onderwerp (de slak) wel scherp.
Gewoon keiharde belichting, dat is alles. Als die anders was geweest kon dit wel een aantrekkelijk plaatje geworden zijn. Maar inderdaad, zoals hij nu gepresenteerd wordt is dit geen "Showcase", jammer.
slakjes zijn voor macro geen gemakkelijk opdracht, door de beperkte en moeilijke scherpdiepte kun je heel moeilijk of via stack zowel de oogjes, lijf en huisje scherp hebben. Op deze foto liggen die drie aspecten ook juist in de diepte ipv de breedte.
Het scherptepunt ligt hier op het lijfje en begin van het huisje (mooi te zien op de stengel) waardoor de oogjes en einde van het huisje niet meer binnen de dof vallen.
Waar je de scherpte legt bepaal je zelf maar bij macro wordt toch wel steevast de scherpte op de oogjes gelegd .
De foto IS in de natuur gemaakt ( 't Goorke in Arendonk) en op mijn scherm (laptop) is het onderwerp (de slak) wel scherp.
De stengel bedoel ik. De slak zelf is scherp maar als je de grasspriet ziet dan zie je rechts toch onscherpte..
Als deze in de natuur is gemaakt kan je me dan vertellen waar de zwarte achtergrond vandaan komt?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Gewoon keiharde belichting, dat is alles. Als die anders was geweest kon dit wel een aantrekkelijk plaatje geworden zijn. Maar inderdaad, zoals hij nu gepresenteerd wordt is dit geen "Showcase", jammer.
Heb hier anders al veel minder goed werk gezien, dat dan wel opgehemeld werd . . .
Het licht lijkt me niet te hard. Iets meer dof was misschien wel wenselijk. Zeker een verdienstelijke poging.
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
De stengel bedoel ik. De slak zelf is scherp maar als je de grasspriet ziet dan zie je rechts toch onscherpte..
Als deze in de natuur is gemaakt kan je me dan vertellen waar de zwarte achtergrond vandaan komt?
De achtergrond, struiken/bomen, bevond zich in de schaduw. Vandaag de donkere achtergrond.
Heb hier anders al veel minder goed werk gezien, dat dan wel opgehemeld werd . . .
Het licht lijkt me niet te hard. Iets meer dof was misschien wel wenselijk. Zeker een verdienstelijke poging.
Zo denk ik er ook over.
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
'k Deel deze mening.
Heb jij wel de juiste kleurweergave,hier is de achtergrond groen, donkergroen uitlopend naar enkele vlekjes bijna zwart.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Oorspronkelijk geplaatst door MacroshopperBekijk bericht
'k Deel deze mening.
Heb jij wel de juiste kleurweergave,hier is de achtergrond groen, donkergroen uitlopend naar enkele vlekjes bijna zwart.
Inderdaad Macroshopper..Het scherm gaf een zwarte achtergrond op mijn laptop van het werk maar hier op mijn gekalibreerd scherm ziet het er inderdaad beter uit..
Ik vind hem stukke beter zo..
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Comment