Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op u plaatsen, klaar, START (opgescherpt)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Op u plaatsen, klaar, START (en een andere erbij)

Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
    ja de update is idd een andere pose in uit de reeks die ik nam, zo'n beest blijft jammergenoeg niet stilzitten
    ivm sluitersnelheid: ja de zon was weer eens achter de wolken gekropen waardoor het licht toch wel schaars was. ISO omhoog krikken is bij de d70 geen optie wegens teveel ruis (lang leve de d700 en D3 mocht ik die kunnen betalen).
    De flits heb ik bewust in de kodakzak laten zitten. Het is al moeilijk genoeg om deftig scherp te stellen enzo zonder dat er nog een flits bij komt. Het had natuurlijk wel geholpen.
    Misschien moet ik eens kijken voor een flash bracket ofzo, dan zal het wel makkelijker werken zijn.
    Trouwens heb ook al gelezen dat je beter uitademt en dan foto neemt omdat je stabieler staat zonder adem
    Ik heb ook zoiets gelezen, al was het een variant er op. Er is niets mis met NIEt ademen (liefst nie te lang ), alleen moet je ervoor zorgen dat je net uitgeademd hebt en niet ingeademd... Dat zou er voor zorgen dat je lichaam beter overweg kan met het even "niet" ademen. Heb ik gelezen ......... moet het zelf nog es goed testen. 'k vergeet het altijd als ik zelf op jacht ben

On topic: beste laatste vind ik
    2xZ6, 1xD7500, glas, licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Baviaantje Bekijk bericht
      Ik heb ook zoiets gelezen, al was het een variant er op. Er is niets mis met NIEt ademen (liefst nie te lang ), alleen moet je ervoor zorgen dat je net uitgeademd hebt en niet ingeademd... Dat zou er voor zorgen dat je lichaam beter overweg kan met het even "niet" ademen. Heb ik gelezen ......... moet het zelf nog es goed testen. 'k vergeet het altijd als ik zelf op jacht ben

On topic: beste laatste vind ik
      Je hebt eiegenlijk gelijk over dat uiademen want vroeger hebben ze mij dat in het leger geleerd als je met een FAL schoot dat je best uitademd om voledig stil te mikken.
      Anders zijn je spier te gespannen..
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Re: Op u plaatsen, klaar, START + update voor Schoonspikke en nog een andere erbij

Heb hier enkele bedenkingen bij, en dit is enkel mijn mening voor wat ze waard is.
        Hier zie ik foto's genomen met f/7.1 en hoewel mijn zicht zéér beperkt is zie ik dat de scherpte er niet in zit.
        Met een sluitertijd van 1/200" had je hier meer mee kunnen doen volgens mij.

Veel foto's maken om er één scherp te hebben is geen oplossing!
        Stacking...oké te doen bij sommige beestjes..... maaaaar eerst de basis onder de knie krijgen wat hier volgens mij nog niet het geval is. Ben nu zelf 2 jaar bezig en waag me daar zelfs nog niet aan.

De wind blijft een spelbreker daar ben ik het mee eens.
        Als je de nabewerkingstechnieken kent weet je dat je ook moet naverscherpen.
        Last edited by hendrika; 4 juni 2009, 13:49. Reden: laatste zin bijgevoegd
        Groetjes Hendrika

Comment

Re: Op u plaatsen, klaar, START + update voor Schoonspikke en nog een andere erbij

Uit de comments kan je afleiden dat één point en shoot al voldoende is om een scherpe foto te hebben mits juiste instellingen, ringflts, windstil, juiste ademtechniek, openklappen van spiegel en statief.
          Wie dit beheerst zal dus altijd scherpe foto's hebben en nooit eens meerdere moeten maken. Makkie!

Over de foto's: ik vind ze ook niet scherp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kohraya Bekijk bericht
            Uit de comments kan je afleiden dat één point en shoot al voldoende is om een scherpe foto te hebben mits juiste instellingen, ringflts, windstil, juiste ademtechniek, openklappen van spiegel en statief.
            Wie dit beheerst zal dus altijd scherpe foto's hebben en nooit eens meerdere moeten maken. Makkie!

Ik zeg niet dat je maar 1 foto moet maken hé! Tuurlijk maak je er meer, maar niet op goed geluk zodat er ene scherp zou zijn

'k Hou misschien best mijn mening voor mezelf in het vervolg.
            Groetjes Hendrika

Comment

Opgepast hoor met ironische opmerkingen er zijn er hier op bd die nogal rap op hun tenen getrapt zijn.
              Wat ik me altijd afvraag: zijn er niet zo van die mensen die zich ooit bewust zijn van het feit dat photoshop ed niet bestond in analoge tijdperken? Dus naverscherping was toen niet aan de orde. Waren foto's van analoge toestellen dan scherper? Of moeten ze gewoon allemaal bestempeld worden als niet scherp aangezien er geen nascherping is gebeurt.
              Ikzelf kan wel nog eens genieten van foto's nemen ookal zijn de omstandigheden niet optimaal. Het gaat er hem voor mij ook niet om of ik een foto krijg van het hoogste niveau (al probeer ik het wel), maar het gaat hem om mijn hobby die ik met liefde uitvoer, al dan niet in de perfecte omstandigheden.
              Ik heb ook veel respect voor mensen die vinden dat photoshop een must is bij elke foto die het tonen waard is, maar persoonlijk zit ik liever met mijn toestel in de handen dan op mijn gat achter de pc.

dan concreet over foto 2: naar mijn mening ligt de scherpte toch mooi op het voorste oog. Inderdaad, de dof is niet optimaal voor dit beest (ietsjes te nauw) maar vind het persoonlijk niet storend.
              Praten jullie over de scherpte van het oog, of praten we nu over de onscherpte door de de kleine dof. Ik veronderstel dat het wel degelijk over de scherpte gaat?
              Zou het misschien kunnen zijn dat de foto's als onscherp worden gezien door het feit dat er geen weerkaatsing is van een lichtbron? (bewolking )

Ik hoor het graag!
              En trouwens allemaal bedankt voor de bedenkingen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
                maar niet op goed geluk zodat er ene scherp zou zijn
                Ik durf me bij concerten/evenementen hier toch ook wel aan bezondigen en vind er niks verkeerd aan : 3 identieke opnames in burst en dan de beste kiezen (*)
                Regeltje gaat natuurlijk niet op voor algemene fotografie en zeker niet voor vanaf statief genomen plaatjes

* Waarom dacht je dat de fabrikanten die burst-mode ontwikkeld hebben ? Vooral qua expressie heeft dit zijn voordelen

On topic : foto's zijn voor mij niet scherp genoeg
                Canikon 40D - D200, D300

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                  Je hebt eiegenlijk gelijk over dat uiademen want vroeger hebben ze mij dat in het leger geleerd als je met een FAL schoot dat je best uitademd om voledig stil te mikken.
                  Anders zijn je spier te gespannen..
                  Mij hebben ze in't leger geleerd dat ge moest vlammen dat alles daverde, maar das dan wel met nen MAG

OT als je ze eens door PS haalt zal er toch heel wat scherpte naar boven komen.
                  Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                  www.cromagnonman.be

Comment

Ik bied mijn verontschuldigingen aan als ik op iemands tenen zou hebben getrapt.
                    TS zal verder ook geen behoefte hebben aan een discussie hier omtrent.

On-topic:
                    Naverscherpen is een voordeel dat je tegenwoordig hebt welk je foto ten goede zal komen. Waarom zou je het dan niet (op de juiste manier) gebruiken? Toch zeker als je weet dat dit een hekelpunt is in de macro showcase.
                    Belangrijkste is echter dat je foto om te beginnen al zo scherp mogelijk is dmv de technieken/hulpmiddelen die reeds werden gezegd, rekening houdend dat de omstandigheden soms een beperkende factor kunnen zijn.

(Aan een vergelijk tussen analoog en digitaal waag ik mij niet)

Comment

Op de mijne heb je alleszins niet getrapt hoor

Is de scherpte nu wel goed? of zijn deze foto's in macroshowcase ogen nog steeds niet volwaardig (om het maar op die manier te verwoorden)

Ik bied mijn verontschuldigingen aan als ik op iemands tenen zou hebben getrapt.

Naverscherpen is een voordeel dat je tegenwoordig hebt welk je foto ten goede zal komen. Waarom zou je het dan niet (op de juiste manier) gebruiken?

Comment

Re: Op u plaatsen, klaar, START (opgescherpt)

ik vind ze anders wel goed zenne

grtjs,

jeannot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djonah Inc. Bekijk bericht
                          Opgepast hoor met ironische opmerkingen er zijn er hier op bd die nogal rap op hun tenen getrapt zijn.
                          Leuk om wat olie op het vuur te gieten? Vind het niet de moment daarvoor.
                          Iedereen roept hier omdat er eerlijke reactie's zouden worden gegeven, maar op die manier hou je het rap voor bekeken.
                          Groetjes Hendrika

Comment

Leuk om wat olie op het vuur te gieten? Vind het niet de moment daarvoor.
                            Iedereen roept hier omdat er eerlijke reactie's zouden worden gegeven, maar op die manier hou je het rap voor bekeken.
                            dat is nu net het probleem als je eerlijk je mening geeft hoe dat JIJ(ik of je zelf is niet op jou bedoelt hendrika maar op iedereen) het ziet zijn er altijd wel die op de kar springen en tussen de regels lezen zo ontstaan er discusie's die op het laatste tot niets leiden alleen je een slecht gevoel geven
                            na het (voorlopige hoop ik) vertrek van pendragon heb ik me voorgenomen om te zeggen wat ik van de foto's vind als ze goed zijn ok dan zij deze of en lof voldoende
                            maar als je denkt dat er iets kan veranderen aan de foto door een andere standpunt of opstelling of compo of wat dan ook moet dat kunnen
                            er zijn er ook tussen waar ik niet weet wat op zeggen omdat mijn kennis in de macrowereld te beperkt is en dan zeg ik liever niet inplaats van(mooi of iets dergelijk in die zin) want daat help je de fotograaf ook niet mee verder
                            je leerde hier veel door te kijken maar ook uit de tips die je krijgt
                            we zijn tenslotte alle volwassen mensen (hoop ik) die de nodige kritiek of opbouwende commentaren kunnen verdragen
                            Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                            Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lilybie Bekijk bericht
                              je eerste mist inderdaad zijn scherpte
                              die wind he is meestal de grote spelbreker
                              bij je tweede ligt de scherpte op het bloemblaadje dus voor de vlieg
                              en de voorste bloemblaadjes gaan met te veel aandacht lopen
                              compo's en kleur is anders niets op aan te merken
                              de tweede die je er bij plaatste mis in mijn ogen ook nog wat scherpte
                              maar compo en kleur zijn mooi
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Veel foto's maken om er één scherp te hebben is geen oplossing!
                                Dan heb je wel meer kans op een scherpe en je leert ervan..oefenen oefenen oefenen toch?
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X