Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Onder de druppelkes, maar .... niet deze van vannacht
Re: Onder de druppelkes, maar .... niet deze van vannacht
Huh Van vannacht? Wil je zeggen dat je er met dat rotweer opuitgetrokken bent om deze foto te maken? Jij hebt lef zeg?
Ik vind het een mooie kompo maar het neemt niet weg dat ik de foto toch iets te flets van kleuren vind.
Is hij bijgeflitst Hilde of?
Pasop he ik zit hier nu achter een gewoon scherm wat niet dat van thuis is en kan mij zwaar vergissen he?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Huh Van vannacht? Wil je zeggen dat je er met dat rotweer opuitgetrokken bent om deze foto te maken? Jij hebt lef zeg?
Ik vind het een mooie kompo maar het neemt niet weg dat ik de foto toch iets te flets van kleuren vind.
Is hij bijgeflitst Hilde of?
Vannacht lag ik liever in mij bed hoor. Er staat wel degelijk niet van vannacht
Heb nog nooit een flits gebruikt bij macro, maar heb wel gewerkt naar een zacht en subtiel kleur die het tere van deze beestjes weergeeft. Maar ja kleuren das nu eenmaal persoonlijk hé
Wat heeft een "te lage sluitertijd" hiermee te maken
Wat is er mis met het licht ? Is het overbelicht ??? Dacht het niet... Dus begrijp ik de kritiek niet goed.
Is het licht te vlak, dan kan je dat niet oplossen door een andere sluitertijd te gebruiken.
I am confused
Het enige wat je eventueel zou kunnen aanhalen is dat je meer contrast zou willen in de foto. Maar ok dat heeft niks te maken met sluitertijd hé...
Ik geef toe dat het contrast heel laag is, maar dat wou ik eens proberen om het tere van het beestje weer te geven. Niet zo'n goede keuze geef ik toe.
Maar ik zou wel graag wat uitleg hebben wat die sluitertijd van 1/13 daar mee te maken heeft.(ik wil bijleren en geef geen commetaar) Er was nog niet te veel licht en ik wou toch wat dof vandaar F18 en iso 400
Een tweede foto bijgevoegd die wat anders bewerkt is .
Ik geef toe dat het contrast heel laag is, maar dat wou ik eens proberen om het tere van het beestje weer te geven. Niet zo'n goede keuze geef ik toe.
Maar ik zou wel graag wat uitleg hebben wat die sluitertijd van 1/13 daar mee te maken heeft.(ik wil bijleren en geef geen commetaar) Er was nog niet te veel licht en ik wou toch wat dof vandaar F18 en iso 400
Een tweede foto bijgevoegd die wat anders bewerkt is .
als ik bij weinig licht een lage sluitertijd gebruik heb ik hetzelfde voor als bij jouw foto,ik dacht dat dat kwam door een te lage sluitertijd dus blijkbaar niet,dat is geen kritiek op jouw foto
Maar de verbeterde versie is een veel beter
Grt
Theike
Update is al stukken beter maar ik mis toch ook wel nog een stuk scherpte. Misschien verloren gegaan bij het verkleinen? Op f/18 kan er misschien ook wel al diffractie gaan optreden, waardoor je aan scherpte inboet (?)
Comment