Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Toon eens de leefomgeving!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Toon eens de leefomgeving!

2 prachtige opnames wat mij betreft,wou da ik ze zelf had gemaakt,pendragon dit top

groetjes caroline
    Niet alleen mijn camera maakt de foto ,maar ook mijn hart.

Comment

Voor mij is de eerste perfect!

Prima geslaagd in je opzet

Voor mij mogen er morgen meer van deze komen
      --- Panasonic FZ 50---
      ---Canon Eos 450D---

Comment

Eerste is gewoon een knaller ... eentje om jaloers op te zijn ...
        HildeG zei het al: dit kan alleen de beste

Comment

biotoop mee op de foto: ik ben 100% voor!
          mooie opnames, jan. geslaagd in je opzet.

mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

zeg mannen geen ruzie he. 't zijn mooie foto's pendragon. en macroshopper, jouw foto's zijn ook mooi hoor. 't is gewoon een andere manier van vastleggen, da's al.
            neem bv een leeuw in't wild, daar heb je (als gemiddeld of gevorderd amateurfotograaf) ook zelden foto's van waarop je enkel z'n kop ziet, vlijmscherp over de hele lijn. Dit kan je wel in de zoo. Zijn heel andere foto's maar allebei mooi he. Uiteraard heeft ieder z'n voorkeur voor het één of het ander, maar dat doet daarom nog géén afbreuk aan 't ander of 't één.

sorry da'k mij moei hoor, maar iedereen mag z'n gedacht zeggen, dus voilà
            Last edited by cee37; 25 mei 2009, 20:37. Reden: skrijfvout wervijdert ;)
            [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

Comment

Niets op aan te merken
              Last edited by lut; 25 mei 2009, 22:08. Reden: geen animated gifs aub

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
              https://1x.com/wimmeeus/

Comment

LOL
                Meer foto's op mijn website

Comment

Schitterend! Zeker de eerste

Je bent in je opzet geslaagd.
                  Mooi om te zien hoe je er in slaagt om de biotoop mee te nemen en de vlinder toch los te krijgen van de BG.

Voor mij hoeven macro's niet steeds dezelfde cleane achtergrondjes te hebben.
                  Tenminste, als die BG niet storend is en een meerwaard heeft zoals hier het geval is.

Gelukkig zijn er nog macrofotografen die durven experimenteren.
                  En het is leuk om te zien dat er meerdere zijn die de laatste weken aan het experimenteren zijn.

btw: als je al rekening moet gaan houden met wat beginners zouden kunnen denken wanneer je een foto in showcase post...dan is het al ver gekomen.

Foto's die op alle vlakken ondermaats zijn worden hier de hemel in geprezen door mensen die op deze knappe beelden kritiek hebben...
                  Ik denk er het mijne van.
                  Last edited by Ticor; 25 mei 2009, 20:50.
                  Mvg Tim

Comment

't Zal wel zijn! Enkel door naar vernieuwing te streven geraak je vooruit, en dat wordt hier gedaan

Het wederkerend patroon van verticale lijnen zorgen er imho voor dat de achtergrond toch niet te druk overkomt. Ik kan ze zeker smaken (in ieder geval evenveel als een mooi zachte achtergrond )
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Mooi!
                      Groetjes Hendrika

Comment

Net naar 'Bones' gekeken met m'n dochter dus de hete discussie gemist .

Wel Jan, ik vind dat je prachtig in je opzet geslaagd bent . De achtergrond is net een schilderijtje. Mijn voorkeur gaat zeker naar de eerste.

opm : qua lichtmeting werk ik ook zelden met gewone matrixmeting voor mijn macro's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                          Schitterend! Zeker de eerste

Je bent in je opzet geslaagd.
                          Mooi om te zien hoe je er in slaagt om de biotoop mee te nemen en de vlinder toch los te krijgen van de BG.

Voor mij hoeven macro's niet steeds dezelfde cleane achtergrondjes te hebben.
                          Tenminste, als die BG niet storend is en een meerwaard heeft zoals hier het geval is.

Gelukkig zijn er nog macrofotografen die durven experimenteren.
                          En het is leuk om te zien dat er meerdere zijn die de laatste weken aan het experimenteren zijn.

btw: als je al rekening moet gaan houden met wat beginners zouden kunnen denken wanneer je een foto in showcase post...dan is het al ver gekomen.

Foto's die op alle vlakken ondermaats zijn worden hier de hemel in geprezen door mensen die op deze knappe beelden kritiek hebben...
                          Ik denk er het mijne van.
                          Even verduidelijken.
                          'k Heb nergens geschreven dat de foto fout of slecht is.Het gaat hier over de bijhorende tekst die verklaard waarom de foto op deze manier getoond word.Als mijn theorie niet juist is,geef ons dan de correcte uitleg.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Even verduidelijken.
                            'k Heb nergens geschreven dat de foto fout of slecht is.Het gaat hier over de bijhorende tekst die verklaard waarom de foto op deze manier getoond word.Als mijn theorie niet juist is,geef ons dan de correcte uitleg.
                            Ik zal het bij wijze van daad van goede wil nog eens uitleggen.

Jij interpreteert de foto's en vooral de uitleg volgens mij als zijnde een handige uitleg die ik neerschrijf om te verantwoorden dat de achtergrond niet clean is.
                            Ik schrijf deze uitleg neer omdat het maken van dit soort foto's mijn doel was. Er zaten vele tientallen distelvlinders op de plek waar de foto's gemaakt werden. Ik had echt geen zin om een zoveelste clean plaatje te maken. En ik weet heus wel hoe ik een perfect vlinderplaatje moet maken, dat weet jij ook.

Ik wilde de vlinders in hun habitat weergeven. Dus heb ik me tussen de klaver neergezet, statief op laagste mogelijke stand en ik heb afgewacht. De meeste distelvlinders waren versleten overwinteraars. Deze was, op een scheur in de vleugels na, een van de mooiste exemplaren.

Over de scherpte van de vleugels heb je mij ook niet goed begrepen. Mijn vraag was of dit beeld vereist dat de vleugeltipjes scherp zijn. Met beeld bedoel ik de totaliteit van alles wat deze foto uit wil stralen. Je antwoordt met een technische reactie over diafragma die er voor mij niet toe doet. Als het over profielfoto's van insecten gaat ben ik zeker en vast een (overdreven) perfectionist. Maar in dit "beeld" speelt het volgens mij niet mee. Ik kan best leven met een andere mening op voorwaarde dat hij onderbouwd is.
                            Bij mij kwamen je reacties als zeer rancuneus over, Macroshopper.

Ik nodig je graag uit om gefundeerde en voor mij part harde kritieken te blijven geven op mijn foto's. Maar speel op de foto's, niet op de man.
                            Als dit niet kan zet je me best op je negeerlijst. Niet alle karakters zijn compatibel, that's life. Maar dan moeten tenminste de andere forumbezoekers niet doorheen al dat geruzie.
                            Meer foto's op mijn website

Comment

Twee knappe foto,s voorkeur voor de eerste
                              Grt
                              Theike
                              Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

Comment

Heel geslaagd.

Eén tip.
                                Onthou je van veelvuldig commentaar in je eigen draad. Jouw bijdrage zijn de foto's, ook al wordt er nogal flauw op gereageerd.

Comment

Working...
                                X