Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
gehandicapte vuurjuffer
Collapse
X
-
-
Re: gehandicapte vuurjuffer
Ja, dat uitsluipen is een zeer kritiek moment. En relatief vaak gaat er iets mis.
Gisteren vond ik er eentje dat met zijn kopje in het "leeg goed" was blijven steken. Ook in de microcosmos zijn de drama's vaak groot.
Foto 2 is een schitterende opname van de kurkentrekkerjuffer.
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk berichtwel een beetje sneu natuurlijk..Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk berichtJammer van de juffer.
Wanneer een juffer of libel een imago wordt heeft hij/zij al het belangrijkste deel van het leven achter de rug. En als larve zijn het nu ook niet bepaald lieverdjes. Ze vreten alles wat beweegt: muggenlarven, jonge visjes, kikkervisjes, ....
Als imago leven juffers amper een paar weken (libellen langer). Net lang genoeg om zich voort te planten.
Vuurjuffers zijn zeer algemeen. Die paar procent mislukte uitsluipingen gaan het verschil niet maken.
Comment
-
Haarscherpe tweedeJe kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
www.cromagnonman.be
Comment
-
Het blijft een gekke creatie
Mooie tweede
Johan
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk berichtHet blijft een gekke creatie
Mooie tweede
Johan
Heel scherp die tweedeGroetjes Hilde
http://hildeg.smugmug.com/
Comment
-
Comment
-
Comment
-
De tweede, ook voor mij, al vind ik het jammer dat de compo wat hinkt : bovenaan is er een stuk op overschot, waar toch al geen informatie inzit.
Ik zou deze juffer de raad geven om 's diep adem te halen, en dan met gesloten mond fel te blazen... wie weet...
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
Comment