Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Foto 2 is de beste van de reeks. De scherpte zit waar hij hoort te zitten, het camerastandpunt is interessant en het is de beste achtergrond van de 3. Er is ook een mooi verloop van scherpte vooraan naar onscherpte achteraan en dat maakt de foto boeiend.
Foto 1 vind ik niet goed omdat het hartje van de bloem OOF (out of focus) is. De scherpte ligt op de witte blaadjes én op de achtergrond die daardoor te druk is. Je hebt een vrij (te) grote scherptediepte (DOF) gebruikt. Beter ware geweest om scherp te stellen op het hart van de bloem en net voldoende DOF te gebruiken om ook de witte blaadjes scherp te krijgen. Dat zou je achtergrond sterk ten goede komen.
Bij foto 3 is het camerastandpunt te hoog. Hierdoor is de helft van de bloem OOF wat het oog stoort. Bij foto 2 zat je lager en hierdoor is de lage scherptediepte een meerwaarde voor de foto. Bij 3 is hij storend.
Hier ben ik het volledig mee eens.
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment