Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

piepklein kevertje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: piepklein kevertje

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
    Da's idd een hardwarematige crop..... maar geen extra softwarematige crop, zoals bijv. photoshop.
    Maakt in wezen niet uit hé, als ik met pakweg een 21MP FF toestel fotografeer en nadien 50% crop in PS of ik fotografeer met een 10MP cropcamera met nog eens een 2x converter op mijn lens. Het énige dat van tel is zijn de hoeveelheid MP die overblijven, hoe je er aankomt maakt niets uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Maakt in wezen niet uit hé, als ik met pakweg een 21MP FF toestel fotografeer en nadien 50% crop in PS of ik fotografeer met een 10MP cropcamera met nog eens een 2x converter op mijn lens. Het énige dat van tel is zijn de hoeveelheid MP die overblijven, hoe je er aankomt maakt niets uit.
      In wezen niet, nee..,

Hoewel.... (maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke werkwijze/voorkeur), ik het meest trots ben op mijn foto als ik geen softwarematige crop heb hoeven toepassen, dat geeft mij het gevoel dat ik in het veld er alles uit heb gehaald qua compo en vergroting... hoewel ik natuurlijk ook weleens een softwarematige crop toepas, maar ik probeer dit zoveel als mogelijk te beperken....

Comment

mooi je kleine kevertje pracht werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
          voor je scherpdiepte maakt het toch wel iets uit maw als een een 10 mp foto neemt van een insect op 10 cm afstand en je maakt een crop van 50 % om je insect meer te doen uitkomen of je neemt een 15 mp foto en je insect op 5 cm afstand zonder crop zal de scherpdiepte toch verschillend zijn.
          mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
          D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            voor je scherpdiepte maakt het toch wel iets uit maw als een een 10 mp foto neemt van een insect op 10 cm afstand en je maakt een crop van 50 % om je insect meer te doen uitkomen of je neemt een 15 mp foto en je insect op 5 cm afstand zonder crop zal de scherpdiepte toch verschillend zijn.
            Lezen wat ik schrijf hé .

Ik vergelijk het fotograferen met een FF sensor en nadien croppen in PS tov het onmiddellijk fotograferen met een crop sensor om te bewijzen dat de stelling "geen crop" geen kwaliteitslabel op zich is.

Als je parameters van afstand edm begint te veranderen dan kunnen er verschillen zijn maar zelfs dat zal in macro nog minimale impact hebben, geloof me.

Comment

Klein maar fijn zou ik zeggen.
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Mooi 'dromerig' plaatje door de beperkte DoF en de kleurtjes, het beestje staat er scherp op, knap hoor !
                'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                Grtjs, Jacky

Comment

das een hele mooie hoor!! vooral die kleuren zijn geweldig!
                  Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                  http://gallery.atsharp.com

Comment

Working...
                  X