Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode ogen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rode ogen

Vriendelijke mensen die mij toelieten om enkel van hun verwelkte 'blommekes' mee te nemen, t'was voor né foto, als ze dit verwacht hadden, vermoed van niet
    Met dank voor de inspiratie Hendrika

Met vriendelijke groeten Luc.

BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Re: Rode ogen

mooie reeks maar de tweede vind ik super

maar welk plantje is da feitelijk???

mvg noellie

Comment

Physalis alkekengi, eetbaar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel Bekijk bericht
        mooie reeks maar de tweede vind ik super

maar welk plantje is da feitelijk???

mvg noellie
        Physalis, lampionplant
        Onkruid wordt deze plant wel genoemd. Dit niet vanwege het fraaie omhulsel rond de bes, maar door z'n woekerende karakter en soms gigantische hoogte.
        De lampionplant is inheems in Japan en komt als 'onkruid' voor in Centraal- en Zuid-Europa. Het plantengeslacht is familie van de nachtschade (Solanaceae).
        De lampionplant neemt genoegen met schrale grond. Elke zandige grond of grond met weinig humus is nog goed genoeg voor deze plant. Naarmate er meer humus in de grond voorkomt, zal de plant er alleen maar hoger door groeien. De plant is een beetje giftig, maar niet erger dan het familielid de tomaat.
        groeten Luc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
          Physalis alkekengi, eetbaar
          bedankt voor de snelle reactie

gr noellie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
            Met dank voor de inspiratie Hendrika
            't Is met veel plezier gedaan...'k stuur de rekening wel

Nu over de foto's: Mijn voorkeur gaat naar de tweede vind alleen de flits wat jammer.
            Uit nieuwsgierigheid: Was er een speciale reden voor het gebruik van de flits?
            Groetjes Hendrika

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
              't Is met veel plezier gedaan...'k stuur de rekening wel

Nu over de foto's: Mijn voorkeur gaat naar de tweede vind alleen de flits wat jammer.
              Uit nieuwsgierigheid: Was er een speciale reden voor het gebruik van de flits?
              Eindelijk wel,
              Foto 1 is genomen met de MPe 65 in combinatie met de ringflits MR14ex, foto 2 met de 105mm sigma weeral in combinatie met dezelfde ringflits.
              probeer dus eindelijk de combinatie ringflits mpe65/105 sigma uit, mijn ondervinding is dat ik dit inderdaad nog niet onder de knie heb.

Had eindelijk gedacht dat de cursus digitale fotografie(CVO KISP) mij hierin sterk zou vooruit helpen, maar helaas deze is met 6 maanden uitgesteld wegens teveel kandidaten op dit ogenblik, dus probeer ik maar ervaring op te doen door dingen uit te proberen.

Bij deze opnames was ik vrij tevreden over het resultaat, dus heb ik ze maar voor het vuurpeloton geplaatst,
              en zoals het forum beaamt 'Showcase Macro & Close-Up Expositieforum voor macro en close-up foto's . Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.'

Dus ben ik de laatste die enig commentaar heeft op aangebrachte opmerkingen, Belgiumdigital is nog steeds een zeer goede leermeester en leidraad in de verdere verkennen in een voor mij tocht zeer boeiende hobby.

Groeten Luc.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camouflage Bekijk bericht
                Eindelijk wel,
                Foto 1 is genomen met de MPe 65 in combinatie met de ringflits MR14ex, foto 2 met de 105mm sigma weeral in combinatie met dezelfde ringflits.
                probeer dus eindelijk de combinatie ringflits mpe65/105 sigma uit, mijn ondervinding is dat ik dit inderdaad nog niet onder de knie heb.

Had eindelijk gedacht dat de cursus digitale fotografie(CVO KISP) mij hierin sterk zou vooruit helpen, maar helaas deze is met 6 maanden uitgesteld wegens teveel kandidaten op dit ogenblik, dus probeer ik maar ervaring op te doen door dingen uit te proberen.

Bij deze opnames was ik vrij tevreden over het resultaat, dus heb ik ze maar voor het vuurpeloton geplaatst,
                en zoals het forum beaamt 'Showcase Macro & Close-Up Expositieforum voor macro en close-up foto's . Hier kan men strenge beoordelingen en kritieken verwachten. Plaats hier enkel je beste foto's.'

Dus ben ik de laatste die enig commentaar heeft op aangebrachte opmerkingen, Belgiumdigital is nog steeds een zeer goede leermeester en leidraad in de verdere verkennen in een voor mij tocht zeer boeiende hobby.

Groeten Luc.
                Weet zelf weinig over de MPe 65 maar heb al eens gelezen dat een ringflits nodig is en daar "stoort" de flits ook minder volgens mij.
                Alleen bij de tweede snapte ik niet goed waarom je een flits gebruikt had, ze valt gewoon meer op.
                Zie het niet als een strenge beoordeling of kritiek maar eerder uit nieuwsgierigheid van mij
                Groetjes Hendrika

Comment

Working...
                X