Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog geen lente ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nog geen lente ?

Nog eentje die eens komt kijken of de lente nog niet in aantocht is
    mvg Luc.

BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Re: nog geen lente ?

Aha,nog een Marpissa ! Knappe plaat; leuke reflectie ook van ringflitser in oogjes!
    www.petervdg.net/Portfolio

Comment

Prachtige foto.
      Hoe doe je dit eigenlijk? Het lijkt wel of de spin een glas zit. En luna heeft het over een ringflitser. Lijkt me erg handig voor macro's van insecten en ander klein spul, ook buiten. Moeilijk om mee te werken?

Groet,

Gabriël
      Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

Comment

Vind die randen van het glas de enigge storende factor voor de rest is het de zoveelste foto van een spin waar je moelijk iets over kunt zeggen buiten dat het scherp is en een zeer gewild object is en omdat deze diertjes over het algemeen gemakkelijk te fotograferen zijn.
        Boeiend ? Iik heb mijn mening daarover. En die mogen hier verschillen he..
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

alleen al door al dat haar vind ik het schatjes
          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
            Aha,nog een Marpissa ! Knappe plaat; leuke reflectie ook van ringflitser in oogjes!
            idd en een leuke kleur toon
            pitteljon.be
            The world needs dreamers and the world needs doers. But above all, the world needs dreamers who do.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niwrad Bekijk bericht
              Prachtige foto.
              Hoe doe je dit eigenlijk? Het lijkt wel of de spin een glas zit. En luna heeft het over een ringflitser. Lijkt me erg handig voor macro's van insecten en ander klein spul, ook buiten. Moeilijk om mee te werken?

Groet,

Gabriël
              Niet echt in een glas wel een melkwitte box, en inderdaad smaken verschillen wat schoonSpikke storend vond ik juist een pluspuntje de gebogen lijn waar de spin zich op bevond beviel me wel.
              Inderdaad hier is een ringflash gebruikt de MR 14 EX van canon in combinatie met de MPe 65. een lichtgevoelig lens die toch graag wat extra licht heeft deze foto is dan ook geen crop maar werkelijk 1:1 met een werkafstand van enkele cm.
              De box verdeelde het licht en werkte als een diffuser, maar als je goed kijkt zie je inderdaad de reflectie van de ringflits.
              En toegegeven ik bezit deze lens reed langer en is eindelijk te duur om ze zo maar in de kast te laten liggen,en niet enkel duur maar ook niet de eenvoudigste lens om mee te werken en de combinatie lens ringflash vergt dan toch wel enige oefening, dus vond ik het tijd om daar eens wat meer tijd in te steken, en ja deze Marpissa was hierbij een gewillige model .
              En voor alle duidelijkheid ik zou zeker geen MPe 65 aanraden aan een beginnende macro liefhebber mijn sigma 150 werkt vele malen makkelijker maar geeft niet de capaciteit van de MPe (vergroting tot 5:1) vlijmscherpe lens, ultra kleine DOF, zeer korte werkafstand en zit vaak gewoon in de weg om natuurlijk licht tot het onderwerp te laten komen, dus daarom maar een ringflash gebruiken,
              mvg Luc.
              Last edited by camouflage; 11 februari 2009, 22:26.
              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

Comment

ze duiken hier tegenwoordig overal op deze beestjes,
                maar mij kunnen ze nog altijd bekoren, zo ook deze!
                Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                http://gallery.atsharp.com

Comment

Deze is wel erg mooi, de ringetjes in de oogjes en de gebogen lijnen maken het toch een iets andere foto.

Gr

Peter

Comment

Ik heb vooral bewondering voor de fotograaf achter zo'n lens. NIe gemakkelijk !
                    De achtergrond stoort mij hier niet. Goeie foto.
                    Marleen
                    It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                    http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Een mooie
                      Groetjes Hendrika

Comment

Heel mooi
                        Grt
                        Theike
                        Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

Comment

@ Luc: bedankt voor de informatie!
                          Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.

Comment

Mooi dat je dit uit je MPe65 weet te toveren, knap standpunt, dof en de lichtjes in de ogen van de spin maken het af
                            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
                            www.cromagnonman.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                              Ik heb vooral bewondering voor de fotograaf achter zo'n lens. NIe gemakkelijk !
                              De achtergrond stoort mij hier niet. Goeie foto.
                              Marleen

Mijn gedacht !
                              'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                              Grtjs, Jacky

Comment

Working...
                              X