Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vergelijking, springstaartje..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• vergelijking, springstaartje..

springstaartjes.. (Dicyrtomina ornata, Length: 0.8-1.4mm).

Foto's zijn uiteraard niet gecropt...

Springstaartje 4:1 MP-E 65mm

Springstaartje 4:1 MP-E 65mm

Springstaartje 1:1, dus de maximale vergroting van een normale macrolens..

Groet, Rob...
    Last edited by natuurfreak; 23 december 2008, 18:39.

Re: vergelijking, springstaartje..

Geweldige lens, mooi vast gelegd

Gr kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Prachtig (de eerste vind ik de mooiste, daar ligt de scherpte beter) maar wel heel erg confronterend hoor snif snif ...

Groetjes, KIm
      www.kya.jalbum.net

Comment

Ik doe voor jou mijn macropet af. Ik heb die lens vastgehad (allez, op een body eh...) op de Eos Discovery days. Je moet verdorie op een paar cm van je onderwerp zitten. Hoe krijg je het voor mekaar dat die beesten blijven zitten (chloroform ) ? In ieder geval prachtig vergelijk : de gewone macro, waar wij gewone stervelingen mee bezig zijn , en die MP-E 65mm.
        Van deze foto's kies ik nr 2. Dit blijven toch gekke diertjes, Teletubies maar dan in 't echt, nu nog wat merchandising, wat marketing... en alle BD'ers lopen met zo'n sleutelhanger rond
        Marleen
        It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
        http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

schitterend!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kya Bekijk bericht
            Prachtig (de eerste vind ik de mooiste, daar ligt de scherpte beter) maar wel heel erg confronterend hoor snif snif ...
            Groetjes, KIm
            Ik had bij de 2e foto de F-waarde beter naar 9 kunnen doen.. F-6.3 is idd heel weinig voor een MP-E.. de meeste gebruiken zelfs F-16, maar dat is voor een springstaartje niet echt nodig.. maar je hebt gelijk dat de 1e qua scherpte net iets beter valt..

Groet, Rob...

Comment

Wat een verschil
              Heel mooie eerste
              Groetjes Hendrika

Comment

dit is ongelooflijk!! wat een verschil met een gewone macro-lens!
                dit doet me echt ongelooflijk watertanden...man man man!
                maar je moet het natuurlijk nog altijd zelf doen hé!
                dus bij deze al mijn complimenten naar de fotograaf, schitterend werk!

PS: zijn deze geschoten onder natuurlijk licht of heb je een flits nodig gehad? (F6.3 lijkt me mss nog net haalbaar zo dichtbij)
                Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                http://gallery.atsharp.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
                  PS: zijn deze geschoten onder natuurlijk licht of heb je een flits nodig gehad? (F6.3 lijkt me mss nog net haalbaar zo dichtbij)
                  Ik heb hier geflitst... door de vergroting zit je zo dichtbij, het springstaartje valt dan in de schaduw van de lens... zonder flits is dit gewoonweg niet te doen..

Groet, Rob..

Comment

Een woord prachtig
                    Grt
                    Theike
                    Mijn Site http://www.theovanvlierden.be

Comment

hup daar heb je ze weer vind het nog steeds lieve grappige beestjes
                      de tweede vind ik de beste
                      en als je ziet hoe klein die dingen zijn mijn hoedje af hoor
                      Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                      Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

Comment

Working...
                      X