Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemen uit een boeket (2de poging)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bloemen uit een boeket (2de poging)

Hallo,

Deze foto's zijn aangepast naar aanleiding van de eerste 3 commentaargevers. Waarvoor nogmaals mijn dank.

Mijn oude dia-projectors gebruikt als globale belichting en bij de laatste 2 bijkomend een indirecte flits gebruikt.

ISO: 100, Belichting: 1.3 sec., Diafragma: f/14.0, Brandpuntsafstand: 100mm, Flitser gebruikt: Nee

ISO: 500, Belichting: 1/180 sec., Diafragma: f/11.0, Brandpuntsafstand: 100mm, Flitser gebruikt: Ja

ISO: 500, Belichting: 1/180 sec., Diafragma: f/11.0, Brandpuntsafstand: 100mm, Flitser gebruikt: Ja

mvg
    Marc
    Last edited by MP61; 3 december 2008, 19:17. Reden: Foto's aangepast volgens raadgevingen
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc

Re: Bloemen uit een boeket

Goede composities

maar toch enkele bedenkingen:

- De foto's komen niet al te fris over mede door een niet al te goede belichting denk ik.
    - Bij de laatste zijn de bloemen op zichzelf niet zo fleurig meer.
    - ISO400 en f/22 kan je beter veranderen naar ISO100 en f/11, want op f/22 gaat je lens op het vlak
    van scherpte minder goed presteren.
    - Met natuurlijk licht dat bv langs een raam naar binnenvalt ga je een veel mooiere belichting krijgen dan met die flits en diaprojector. Je moet dan wel met statief werken en een sluitertijd van
    enkele seconden instellen natuurlijk. Met wat wit A4-papier als reflector kan je de schaduwpartijen naar wens wegwerken.

... Ik wil zeker niets afbreken maar helpen om te verbeteren, want je foto's hebben capaciteit
    om zeer goed te worden

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
    https://1x.com/wimmeeus/

Comment

beetje opfrissen kan hier inderdaad geen kwaad.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

yup, nog geen showcase niveau vrees ik...... inderdaad opfrissen en volgende keer verse bloemen nemen
        ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Oorspronkelijke tekst verwijdert wegens niet meer van toepassing daar ik andere, hopelijk betere, foto's heb geplaatst.

mvg
          Marc
          Last edited by MP61; 3 december 2008, 19:12.
          Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
          M.v.g. Marc

Comment

Re: Bloemen uit een boeket (2de poging)

Schopje om de aandacht te trekken
            Want als men zijn originele posting aanpast komt die niet als nieuwe posting zichtbaar.
            Of doe ik iets verkeerd?

mvg
            Marc
            M.v.g. Marc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
              Schopje om de aandacht te trekken
              Want als men zijn originele posting aanpast komt die niet als nieuwe posting zichtbaar.
              Of doe ik iets verkeerd?

mvg
              Marc
              Als je nieuwe foto's plaatst is het de bedoeling dat je een nieuw topic opent.
              Als je een geplaatste foto aanpast noemen we dit een update.
              We laten dan tevens de oude foto staan zodat men het verschil kan zien. Tevens blijft de eerder geplaatste reacties ook hun juiste contex behouden.

Nu kan ik de geplaatste reacties niet plaatsen bij het zien van deze foto's.

mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
                Als je nieuwe foto's plaatst is het de bedoeling dat je een nieuw topic opent.
                Als je een geplaatste foto aanpast noemen we dit een update.
                We laten dan tevens de oude foto staan zodat men het verschil kan zien. Tevens blijft de eerder geplaatste reacties ook hun juiste contex behouden.

Nu kan ik de geplaatste reacties niet plaatsen bij het zien van deze foto's.

mvg
                Antoine
                Bedankt Antoine,

Ik dacht dat men zich per topic moest beperken tot 3 foto's.
                Wat die reacties betrof kwam het er in het kort op neer dat de voorgaande foto's een ietsje te donker waren.

Marc
                M.v.g. Marc

Comment

[Mod]

Inderdaad: per topic 3 verschillende foto's toegelaten, maar indien het dezelfde foto's betreft die bewerkt zijn mogen die bij geplaatst worden in het zelfde topic met een klein beetje uitleg.
                  Zo gaan de vorige reacties niet verloren en slagen dan toch ergens op.

Soeki Wan
                  Mvg,
                  SW
                  BD1071BE

Comment

Maar ze zijn wel een stukje helderder nu
                    ---------------- Ik doe niet meer mee

Comment

Working...
                    X