Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Meestal probeer ik zulk een spin te vangen en er een plastiek doosje over te plaatsen soms voor enkele uren tot dat de spin denkt dat hij niet meer verder kan.
Dan haal ik het doosje er voorzichtig af en begin met het fotograferen.
Zolang je de spin niet aanraakt blijft die meestal wel een tijdje roerloos zitten, je moet trouwens weten ondanks de acht ogen dat een spin heeft ze toch erg slecht ziet.
En na de fotosessie een tikje en spinnetje heeft terug haar vrijheid.
Ik moet bekennen dat ik vroeger bang was van spinnen en zij mij niet konden bekoren maar sinds ik bezig ben met macrofotografie ben ik al veel kloeker geworden en durf zelf al eens een spinnetje in de hand nemen als het maar niet te groot is.
Ik hoop je met dit antwoord geholpen te hebben en moest je nog vragen hebben zal ik die trachten te beantwoorden.
Meestal probeer ik zulk een spin te vangen en er een plastiek doosje over te plaatsen soms voor enkele uren tot dat de spin denkt dat hij niet meer verder kan.
Dan haal ik het doosje er voorzichtig af en begin met het fotograferen.
Zolang je de spin niet aanraakt blijft die meestal wel een tijdje roerloos zitten, je moet trouwens weten ondanks de acht ogen dat een spin heeft ze toch erg slecht ziet.
En na de fotosessie een tikje en spinnetje heeft terug haar vrijheid.
Ik moet bekennen dat ik vroeger bang was van spinnen en zij mij niet konden bekoren maar sinds ik bezig ben met macrofotografie ben ik al veel kloeker geworden en durf zelf al eens een spinnetje in de hand nemen als het maar niet te groot is.
Ik hoop je met dit antwoord geholpen te hebben en moest je nog vragen hebben zal ik die trachten te beantwoorden.
Voor de belichting is gekozen te werken met de Canon 430EX II .
Vooraan op de lens is een zelfgemaakte defusiekap geplaatst zodat het flitslicht niet te sterk maar meer gespreid op het onderwerp valt.
Ik heb gekozen te werken in manuele mode met diafragma f11, ISO 100 en een sluitertijd van 1/30 seconden in combinatie met men statief.
Ik denk dat jullie nu alles weten en moesten er toch nog vragen zijn...zal ik die nog trachten te beantwoorden.
Voor de belichting is gekozen te werken met de Canon 430EX II .
Vooraan op de lens is een zelfgemaakte defusiekap geplaatst zodat het flitslicht niet te sterk maar meer gespreid op het onderwerp valt.
Ik heb gekozen te werken in manuele mode met diafragma f11, ISO 100 en een sluitertijd van 1/30 seconden in combinatie met men statief.
Ik denk dat jullie nu alles weten en moesten er toch nog vragen zijn...zal ik die nog trachten te beantwoorden.
Groeten
Robert
oké, bedankt voor je antwoord... ben altijd nieuwsgierig naar de belichting... maar je hebt het knap gedaan... vooral de 1e!
Comment