Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Haha, mooi gezien
Mooi met die gelen en groenen... Misschien jammer dat ze niet alle vier binnen de scherptediepte liggen
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Misschien jammer dat ze niet alle vier binnen de scherptediepte liggen
Eén rupsje kun je nog redelijk goed binnen een vlak plaatsen, twee is al wat moeilijker. Om ze alle vier helemaal scherp te hebben moet je ofwel veel geluk hebben dat ze mooi in een vlak liggen, ofwel gaan focus stacken (link). Dit was hier misschien wel dé oplossing geweest.
Eén rupsje kun je nog redelijk goed binnen een vlak plaatsen, twee is al wat moeilijker. Om ze alle vier helemaal scherp te hebben moet je ofwel veel geluk hebben dat ze mooi in een vlak liggen, ofwel gaan focus stacken (link). Dit was hier misschien wel dé oplossing geweest.
ik heb geprobeerd ze zoveel mogelijk in hetzelfde scherptevlak te krijgen maar vier is quasi onmogelijk gezien ze ook niet stil zitten. vroeger dit nog in stack geprobeerd met helifocus maar enkel bij onbewegelijke subjecten lukt dat.
ik heb geprobeerd ze zoveel mogelijk in hetzelfde scherptevlak te krijgen maar vier is quasi onmogelijk gezien ze ook niet stil zitten. vroeger dit nog in stack geprobeerd met helifocus maar enkel bij onbewegelijke subjecten lukt dat.
Ooops, jullie hebben natuurlijk gelijk - ik heb me een beetje verkeerd uitgedrukt.
Het is inderdaad bijna ondoenbaar om die 4 binnen het scherpstelvlak te krijgen. Maar stel dat het toch gelukt was - dan had je natuurlijk een topplaat !
En is het net niet dàt, waar we met z'n allen naar op zoek zijn...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Comment