Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ufo of paddo ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ufo of paddo ???

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
    Bij het maken van de foto's werd gebruik gemaakt van 2 flitsers op afstand getriggerd.

Eén flitser om de boomstam te belichten en een andere boven de paddo om licht los door de hoed te schieten... (da's de flitser die Marc vasthield ).
    Aan de zijkant van de paddo is het vlies veel dunner dan in het midden, vandaar dat er op die plaats meer licht doorkomt, wat de wittere rand geeft.
    bedankt voor de toelichting, hoe sterk zet je die flitsers?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
      bedankt voor de toelichting, hoe sterk zet je die flitsers?
      Dat is natuurlijk afhankelijk van de sfeer en de soort foto dat je wenst te creeren.
      Ik denk (maar ben absoluut niet meer zeker) dat ze ongeveer op 1/4 of 1/8 power hebben geflitst.
      Hou rekening met feit dat CTO gel ook wat licht absorbeert.

Een lichtmeter kan al een hint geven, maar is niet zo handig in gebruik voor macro fotografie (ik gebruik dat wel voor het instellen van mijn flitsers voor modellenwerk).

Voor macro meer trial and error, ik start op 1/8 of 1/4 en neem een foto met klein diafragma (in dit geval F22) om voldoende scherptediepte te krijgen.

Vind ik de foto te licht verminder ik de kracht van de flitser, te donker verhoog ik de kracht van de flitser of trek ik mijn ISO een beetje op.

En dit tot je het gewenste resultaat bereikt.

Dit is wat dit soort fotografie zo leuk maakt hé...

Verder aan allen heel veel dank voor de mooie commentaren en het bekijken van de foto's

Grtz. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Maak je die achtergrond zwart in Photoshop of plaats je een zwart doek achter de paddestoel ?

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom81 Bekijk bericht
          Maak je die achtergrond zwart in Photoshop of plaats je een zwart doek achter de paddestoel ?

Tom.
          Neen, niets.... Als je een foto in een bos neemt met F22, 160ste sluiter, wees dan maar gerust dat alles waar geen flitslicht op valt pekzwart is
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

pete ik vind ze alle drie zeer mooi en mijn voorkeur gaat naar nr 2.
            Kan je ook zeggen waar je de paddo's weet te vinden?
            gr Ed,
            Ik doe het met Canon
            Canon EOS 50 D Signa 70-200mm +converter 2.0/canon 100 f 2.8 mm /en de 400 mm f 5.6 /24-70 f2.8f en een setje tussenringen van Solinger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy's Bekijk bericht
              pete ik vind ze alle drie zeer mooi en mijn voorkeur gaat naar nr 2.
              Kan je ook zeggen waar je de paddo's weet te vinden?
              gr Ed,
              In de Kempische bossen maak je veel kans. Op sommige plaatsen vind je echt verschillende soorten en moet je zelfs opletten waar je stapt. Maar er zijn ongetwijfeld nog interessante plekjes.

Tom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                Hier ook nummer 2; formidastische foto ! Prachtig belicht. Mooi met die zwarte bg en heerlijke compo.
                Andere 2 ook goed maar 2 heeft net dat ietsje meer.
                Marleen
                Weer mee eens!
                Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.

Comment

Zalige reeks

Comment

Working...
                  X