Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinder

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vlinder

Een vlinder. Niet meer of niet minder ....

Re: Vlinder

Hele mooie vlinder en kleuren, alleen het standpunt en daarmee ook de DOF is volgens mij niet goed gekozen. Helaas.

Comment

Veel te weinig dof !Dit had mooi ....kunnen zijn.
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

en toch ist heel apart gedaan.
        tja...een leuke opname.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik begrijp jullie bekommernis rond de DOF maar het was in dit geval niet mijn bedoeling om een technische correcte DOF neer te zetten maar daartentegen wel om een zekere poëtische kracht te laten uitgaan van de foto. Met een aangepaste DOF zou het een technisch correcte foto geweest zijn maar ook een typische registratief beeld, nl. gewoon een vlinder op een stuk hout. Nu is het een vlinder zoals ik hem in gedachte zag zitten op dat stuk hout ....

Comment

Ondanks de uiteenzetting van je beweegreden, kan deze foto mij niet bekoren. Toch te weinig DOF!
            Sandra

Comment

Wel ik vind het een prachtbeeld ...

Dof slecht? Neen, absoluut niet ... Zoals je zelf zegt, als de vlinder volledig scherp zou zijn geweest dan was het weer een gewone mooie vlinder, netjes vastgelegd 'zoals het hoort' ...

Dit heeft m.i. echt wel iets aparts. Je kan er zoveel bij denken. (Een vlinder in de ochtend, die in de startblokken staat en onmiddelijk de lucht in gaat dwarrelen.) Ik denk dat dit ook vooral te maken heeft met de manier waarop het beestje wordt belicht.

Maar ja wie ben ik, he. En beginner die zich waarschijnlijk tevreden stelt met minder scherpe platen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bigadios Bekijk bericht
                Ik begrijp jullie bekommernis rond de DOF maar het was in dit geval niet mijn bedoeling om een technische correcte DOF neer te zetten maar daartentegen wel om een zekere poëtische kracht te laten uitgaan van de foto. Met een aangepaste DOF zou het een technisch correcte foto geweest zijn maar ook een typische registratief beeld, nl. gewoon een vlinder op een stuk hout. Nu is het een vlinder zoals ik hem in gedachte zag zitten op dat stuk hout ....
                Van mij moet het niet allemaal scherp zijn (zie bijv. hier), maar een dergelijke compositie vraagt naar mijn mening toch wel om meer scherpte. Zéker op het oog. Ik ben helemaal niet akkoord met je argument dat een scherpe vlinder een saaie foto zou gegeven hebben. Je licht en het kleurenpalet van de foto (die nu eigenlijk de énige vorm van meerwaarde zijn) zouden de foto tot een hoger niveau dan registratiefotografie getild hebben.

Je had best eens beide versies gemaakt en hier getoond, zo weet je meteen wat meer in de smaak valt. Nu, als je dit zelf de beste keuze vindt, dan is dat je volste recht hé. Ik vind het een gemiste kans, het zag er een heel mooi vlindertje uit.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Ik vind hem ook niet slecht hoor. Hij breekt met de regeltjes en de standaards, maar is dat verkeerd ? Het stukje dat scherp is op de vleugel is ook echt scherp én heel beperkt, is net een stukje uit een tapijt. Ik kan dit soort dof ook smaken bij bvb. paddenstoelen, waarom dan niet bij een vlinder ? Het zal hier op persoonlijke smaak neerkomen, denk ik, en je weet wat ze daarover zeggen ...
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Van mij moet het niet allemaal scherp zijn (zie bijv. hier), maar een dergelijke compositie vraagt naar mijn mening toch wel om meer scherpte. Zéker op het oog. Ik ben helemaal niet akkoord met je argument dat een scherpe vlinder een saaie foto zou gegeven hebben. Je licht en het kleurenpalet van de foto (die nu eigenlijk de énige vorm van meerwaarde zijn) zouden de foto tot een hoger niveau dan registratiefotografie getild hebben.

Je had best eens beide versies gemaakt en hier getoond, zo weet je meteen wat meer in de smaak valt. Nu, als je dit zelf de beste keuze vindt, dan is dat je volste recht hé. Ik vind het een gemiste kans, het zag er een heel mooi vlindertje uit.
                    Akkoord
                    Mvg Tim

Comment

Het jouw keuze natuurlijk maar zo een foto vliegt bij mij in de vuilbak
                      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

Comment

Working...
                      X