Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dit is de Grote Wolfspin (kraamwebspin) denk ik.
Een spin die trouwens geen web heeft. Ze jaagt letterlijk op haar prooi.
Wat betreft de ogen, spinnen hebben meestal 8 ogen. Wel niet allemaal.
On topic : heel knappe foto, mooie kleuren en dito belichting
Kwestie van volledig te zijn: spinnen hebben ofwel 6 ogen (primitievere soorten vooral), ofwel 8 ogen (de rest). Het lijkt mij een telg van de Pisauridae te zijn. Wat de foto betreft: het scherpstelvlak zit wat raar denk ik (kan ook aan mij liggen); de 4 rechtse poten zijn redelijk scherp maar de ondergrond waar ze op steunen niet, het lijkt een beetje alsof de spin rechts zweeft, of ben ik nu helemaal mis?
Oorspronkelijk geplaatst door muziek_loverBekijk bericht
U hebt gelijk.
bedankt voor de les . Nog tips?
Foto komt nu een stuk beter over.... ook minder centraal..
misschien nog een lesje.. probeer de volgende keer tijdens het fotograferen op de compo te letten zodat je achteraf niet hoeft te croppen..
Kwestie van volledig te zijn: spinnen hebben ofwel 6 ogen (primitievere soorten vooral), ofwel 8 ogen (de rest). Het lijkt mij een telg van de Pisauridae te zijn. Wat de foto betreft: het scherpstelvlak zit wat raar denk ik (kan ook aan mij liggen); de 4 rechtse poten zijn redelijk scherp maar de ondergrond waar ze op steunen niet, het lijkt een beetje alsof de spin rechts zweeft, of ben ik nu helemaal mis?
Da's gewoon gevolg van de zeer beperkte dof.
Mooie foto trouwens
David Leemans Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr
Da's gewoon gevolg van de zeer beperkte dof.
Mooie foto trouwens
Ik bedoelde eigenlijk dat als je het scherpstelvlak een beetje had kunnen kantelen dat je dit iets minder had gehad, maar ik ben mij ervan bewust dat dit niet altijd evident is , zeker met actieve spinnen als deze.
Comment