Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb onlangs ook zo'n beestje getrokken met een Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1. Maar de scherptediepte was niet zoals deze prachtige foto's van Herman. Bij deze staat alles scherp (buiten de achtergrond natuurlijk). Heeft dit te maken met het verschil tussen de 90 mm van mij en de 150 mm van Herman, of heeft dat daar niets mee te maken? Graag advies aub.
Alvast bedankt.
Mvg, SteFoto,Canon EOS 40D / EF-S 18-55 mm / EF-S 17-55 f2.8 IS / Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1 / Telezoom Canon EF 70-200 mm f 2.8 L IS USM / Canon EF 300mm F 4.0 L USM IS / Kenko AF 2.0x Pro 300 DG MC / Canon Speedlite 580EX II
Ik heb onlangs ook zo'n beestje getrokken met een Tamron SP AF 90MM f2.8 Di Macro 1:1. Maar de scherptediepte was niet zoals deze prachtige foto's van Herman. Bij deze staat alles scherp (buiten de achtergrond natuurlijk). Heeft dit te maken met het verschil tussen de 90 mm van mij en de 150 mm van Herman, of heeft dat daar niets mee te maken? Graag advies aub.
Alvast bedankt.
Hoi, Steven,
ik heb vroeger ook dezelfde lens , een manuele lens van Tamron gehad op mijn Nikon ; en dit was 1 van de scherpste macrolenzen die ik ooit gehad heb ; aan de lens zal het dus niet liggen; door zorgvuldig afstand en standpunt te kiezen en naauwkeurig focussen moet je dit met de 90 mm op een mot van deze grote ook bereiken; om bewegingsonscherpte bij f13 uit te sluiten heb ik hier wel op tripod gewerkt met selfttimer,
Comment