Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onze gevleugelde vriendjes ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: onze gevleugelde vriendjes ...

    't zal inderdaad den paardenbijter wel wezen, shame on me merciekes voor de terechtwijzing, moet nu wel mijn files gaan herbenoemen ... maar zjust is zjust njè. Dit is trouwens den eerste keer dat ik dit beestje kan vastleggen.Ik heb nog een paar foto's in profiel waaronder deze http://www.kunjo.be/Albums/Album4/So...zenmaker06.JPG
    nikon d300 ; tamron 17-50mm 1:2.8 IF ; nikkor 50 1:1.8 D ; sigma 150 1:2.8 Macro D ; sigma 70-200 1:2.8 II HSM ; sigma 2 x teleconvertor
    www.kunjo.be

    Comment


    • #17
      Re: onze gevleugelde vriendjes ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
      Aan de kleine schoudervlekjes te zien is dit geen Groene of Blauwe Glazenmaker, maar een Paardenbijter. Of zie jij dat anders Jorgen?
      Het is inderdaad een paardenbijter, waar halen ze die nederlandse namen toch soms vandaan. De groene glazenmaker is denk ik overigens geen Belgische soort.
      Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm

      Comment


      • #18
        Re: onze gevleugelde vriendjes ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Jorgen_R Bekijk bericht
        Het is inderdaad een paardenbijter, waar halen ze die nederlandse namen toch soms vandaan.
        Ze hebben die Nederlandse naam gekregen, omdat, althans dat heb ik me toch laten wijsmaken, men de libel op insecten zag jagen die in de buurt van paarden, koeien...vlogen. Aangezien ze zo dicht bij de die paarden en koeien in de buurt kwamen, leek het er op alsof de libel die beesten beet.
        Paardenbijter dus. Had even goed Koeienbijter kunnen zijn
        Mvg Tim

        Comment


        • #19
          Re: onze gevleugelde vriendjes ...

          1! 1! 1! 1!

          Comment

          Working...
          X