Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kristallen vleugels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Kristallen vleugels

    Heel mooi, toch voorkeur voor twee en drie
    Groetjes Hendrika

    Comment


    • #17
      Re: Kristallen vleugels

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Wauw, in Venetië geblazen zekers die vleugels?
      Zoiets kunnen ze zelfs daar niet denk ik ! Man man, wat is dat mooi. Geen keuze, maar naar 2 & 3 kan ik blijven kijken. Dit zijn echte kunstwerkjes, van de natuur én de fotograaf.
      Marleen
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

      Comment


      • #18
        Re: Kristallen vleugels

        Prachtig, knap ...

        Groeten
        Robert
        Groetjes Rob

        Comment


        • #19
          Re: Kristallen vleugels

          Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
          Dit zijn echte kunstwerkjes, van de natuur én de fotograaf.
          Marleen
          Idd, knap in beeld gebracht!
          Sterke reeks, lichte voorkeur voor 2 & 3
          mvg,
          Liesbet

          Comment


          • #20
            Re: Kristallen vleugels

            sterke reeks
            ik droomde van duizend nieuwe wegen...ik ontwaakte en nam de oude weg...
            *BD1034BE

            Comment


            • #21
              Re: Kristallen vleugels

              zeer mooi

              Comment


              • #22
                Re: Kristallen vleugels

                Doe mij ook maar F2. Heel mooi.
                Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                Comment


                • #23
                  Re: Kristallen vleugels

                  hier mag je apetrots op zijn

                  Comment


                  • #24
                    Re: Kristallen vleugels

                    Nogmaals dank voor alle reacties.

                    Via PM kreeg ik een paar keer de vraag of ik dit doe met flits en/of reflectiescherm. Ik wil jullie de keukengeheimen niet onthouden:

                    Geen flits, geen reflectiescherm maar puur natuurlijk licht met de D200 + Tamron 180mm op statief. Lichtmeting: center weighted average gemeten op de felst reflecterende delen van de vleugels. Da's wat acrobatenwerk bij die bewegende vleugels, neem dat van mij aan. Maar als je dit niet doet krijg je uitgebrande vlekken.

                    Dit soort foto's lukt enkel bij bewolkte hemel en als de libel met zijn vleugels naar het zuiden gericht zit. Lukt ook enkel bij zeer jonge libellen, als de vleugels nog net niet helemaal hard zijn. Ik stel vast dat ze dan nog wat boller staan, bij volgroeide libellen zitten de vleugels heel wat strakker.
                    Het geheim zit hem in de hoek waaronder je fotografeert. Voor ik start bekijk ik de libel onder alle mogelijke hoeken tot ik de mooiste reflectie zie.

                    Bij de 2de foto had ik geluk dat het gras in de achtergrond net wat zonlicht kreeg. De natuurlijke belichting langs 2 zijden zorgde voor de transparantie.
                    Omdat er zeer veel wind stond heb ik in salvo's van 3 foto's gefotografeerd. De onscherpte, die ik hier echt niet storend vind, heeft niks met dof te maken maar met beweging o.w.v. de harde wind. Foto 3 is gemaakt op een moment zonder wind, vandaar de volledige scherpte.

                    Ja, het is een combinatie van weersomstandigheden, veel geluk en natuurlijk een beetje vakkennis, zowel van fototoestel, lens en vooral van het gedrag van libellen.

                    Nabewerking in PS bleef beperkt tot klein beetje bijcroppen ifv de compo en het goedzetten van levels en contrast. That's it.
                    Meer foto's op mijn website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Kristallen vleugels

                      Dit is vakwerk , gewoonweg SUPER!!!
                      Mvg,
                      Tim

                      Comment


                      • #26
                        Re: Kristallen vleugels

                        Dit is vakmanschap! Erg strakke platen

                        Comment


                        • #27
                          Re: Kristallen vleugels

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                          Nogmaals dank voor alle reacties.

                          Via PM kreeg ik een paar keer de vraag of ik dit doe met flits en/of reflectiescherm. Ik wil jullie de keukengeheimen niet onthouden:

                          Geen flits, geen reflectiescherm maar puur natuurlijk licht met de D200 + Tamron 180mm op statief. Lichtmeting: center weighted average gemeten op de felst reflecterende delen van de vleugels. Da's wat acrobatenwerk bij die bewegende vleugels, neem dat van mij aan. Maar als je dit niet doet krijg je uitgebrande vlekken.

                          Dit soort foto's lukt enkel bij bewolkte hemel en als de libel met zijn vleugels naar het zuiden gericht zit. Lukt ook enkel bij zeer jonge libellen, als de vleugels nog net niet helemaal hard zijn. Ik stel vast dat ze dan nog wat boller staan, bij volgroeide libellen zitten de vleugels heel wat strakker.
                          Het geheim zit hem in de hoek waaronder je fotografeert. Voor ik start bekijk ik de libel onder alle mogelijke hoeken tot ik de mooiste reflectie zie.

                          Bij de 2de foto had ik geluk dat het gras in de achtergrond net wat zonlicht kreeg. De natuurlijke belichting langs 2 zijden zorgde voor de transparantie.
                          Omdat er zeer veel wind stond heb ik in salvo's van 3 foto's gefotografeerd. De onscherpte, die ik hier echt niet storend vind, heeft niks met dof te maken maar met beweging o.w.v. de harde wind. Foto 3 is gemaakt op een moment zonder wind, vandaar de volledige scherpte.

                          Ja, het is een combinatie van weersomstandigheden, veel geluk en natuurlijk een beetje vakkennis, zowel van fototoestel, lens en vooral van het gedrag van libellen.

                          Nabewerking in PS bleef beperkt tot klein beetje bijcroppen ifv de compo en het goedzetten van levels en contrast. That's it.
                          Met een simpele, verstaanbare uitleg ben je terug ieders vriend!
                          Dit is wat BD zou moeten zijn!!!
                          Jij en een paar anderen slagen daar voor 100% in!!!
                          Anderen op weg helpen om ook tot een verbluffend resultaat te komen dat moet de boodschap zijn!
                          Knap Jan, doe zo maar verder!
                          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                          BD0290BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Kristallen vleugels

                            dit topic had ik helemaal gemist...al een geluk bestaat er nog zoiets als de HoF
                            dankjewel voor de zeer verstaanbare uitleg
                            en proficiat met je foto's en je nominaties
                            (al ging mijn voorkeur naar nr3)
                            Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                            http://gallery.atsharp.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Kristallen vleugels

                              Terug prachtig werk Jan, vooral de kleuren zijn zeer sprekend vermoed dat hier de Nikon voor iets tussen zit vind de kleuren van de canon zijn steeds zachter en minder contrastrijk, mogelijks eens rommelen met de picture style maar het valt toch steeds op dat je in veel gevallen onmiddellijk kan zien dat het om canon werk gaat.
                              In elk een mooie reeks met voorkeur voor 2 en 3.
                              Groeten Luc.
                              BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

                              Comment

                              Working...
                              X