Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De juffer is me iets te donker, wat waarschijnlijk door de helder blauwe lucht is veroorzaakt. Het is een beekjuffer. Het achterlijf en de vleugels lijken me niet blauw getekend te zijn, wat er dan een mannelijke koperen beekjuffer (Calopteryx haemorrhoidalis) van maakt. Ticor heeft hier onlangs ook enkele foto's van gepost.
De juffer is me iets te donker, wat waarschijnlijk door de helder blauwe lucht is veroorzaakt. Het is een beekjuffer. Het achterlijf en de vleugels lijken me niet blauw getekend te zijn, wat er dan een mannelijke koperen beekjuffer (Calopteryx haemorrhoidalis) van maakt. Ticor heeft hier onlangs ook enkele foto's van gepost.
Heb net de post van Ticor bekeken en deze lijkt er inderdaad sterk op, alhoewel ik denk dat deze die ik probeerde vast te leggen zwarter waren. Bedankt voor het kijken.
Bedankt Hans, waar wij logeerden zaten ze met tientallen.
In Europa komen overigens maar 4 soorten beekjuffers voor, waarvan dit de enige niet blauwe is. De andere zijn: bosbeekjuffer, weidebeekjuffer en de iberische beekjuffer.
In Europa komen overigens maar 4 soorten beekjuffers voor, waarvan dit de enige niet blauwe is. De andere zijn: bosbeekjuffer, weidebeekjuffer en de iberische beekjuffer.
Wat ik niet begrijp is dat er in de omgeving geen beek was, enkel een zwembad
Comment