Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Re: Zweefvlieg en gevlekte smalbok (+gewoon vliegje)
Beide foto's komen zeer druk over, zowel de bloem als het beestje worden in beeld gebracht, ik mis er balans-evenwicht in.
Ofwel ga je voor de bloem, ofwel voor het beestje.
Indien je voor het beestje ga, zorg er dan voor dat dat ook je onderwerp is & dat alle aandacht ernaartoe wordt getrokken. Compo beter vooraf bepalen of eventueel cropping kan je hierbij helpen.
Ook de scherpte ontbreekt in beide foto's, zorg ervoor dat je scherpstelt op de ogen en dat liefst het ganse lichaam scherp is (tenzij je een ander effect wenst natuurlijk).
Hopelijk heb je hier wat aan, veel oefenen is de enige manier
Re: Zweefvlieg en gevlekte smalbok (+gewoon vliegje)
Bedankt voor de commentaar, scherpstellen op de ogen is dus een probleem met mijn kitlensje. Het scherpstelblokje is minstens even groot als hun hoofd, soms zo groot als het beestje zelf. En om bij manueel scherpstellen te zien of de scherpte net op de ogen valt is het wel heel klein. Maar een macrolens komt er wel eens aan, als ik een keuze heb gemaakt. Dan zijn vele van deze problemen opgelost, en kan ik de beestjes ook veel beeldvullender in de compo plaatsen.
Comment