Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste stap in de macrowereld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mijn eerste stap in de macrowereld

Ik heb me vandaag een Sigma 105mm + tussenringen gekocht, en meteen eens uitgetest! Het weer is er wel niet perfect voor, en ik moet de lens nog gewoon worden! Maar ik heb alvast wat foto's gemaakt...

Zijn ze iets?

Mvg,
    Bart De Bruyn
    www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Re: Mijn eerste stap in de macrowereld

mooi van kleur en scherpte op de juiste plaats maar scherpdiepte is nog veel te klein , voor insecten met ringen mag je zeker werken vanaf F13 en hoger (soms tot f22)
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

ik volg devid...
      ik mis ook behoorlijk wat scherpdiepte...
      Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
      http://gallery.atsharp.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        mooi van kleur en scherpte op de juiste plaats maar scherpdiepte is nog veel te klein , voor insecten met ringen mag je zeker werken vanaf F13 en hoger (soms tot f22)

Ik volg ook,
        Welkom in de macrowereld en blijven proberen is de boodschap

Mvg,
        Tim
        Mvg,
        Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
          Ik volg Devid ook, let wel op, macro kan een verslaving worden hé
          Greetz,
          Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CougarX Bekijk bericht
            Ik volg Devid ook, let wel op, macro kan een verslaving worden hé
            Ook mijn gedacht. En wat die verslaving betreft, die is echt hardnekkig. Raak je niet meer vanaf zonder professionele hulp, als die daarvoor al bestaat.

Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ook mijn gedacht. En wat die verslaving betreft, die is echt hardnekkig. Raak je niet meer vanaf zonder professionele hulp, als die daarvoor al bestaat.

Mvg.
              Robert
              Oejejoej ! Dan staan we er goed op ! Daar gaat iemand rijk aan worden
              Voor de rest idem.
              Marleen
              It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
              http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Probeer voor macro steeds vanaf statief te werken (geen idee of je dat nu hebt gedaan natuurlijk). Je scherptediepte is meestal maar een aantal mm en dan kan de minste beweging van jezelf al onscherpte teweegbrengen.
                Bij de eerste heb je wel scherpte, maar te weinig scherptediepte (F8 was al beter geweest denk ik)
                Bij de tweede heb je volgens mij wat bewegingsonscherpte en bij de derde zie ik eigenlijk niets scherp...

Maar geen nood! Macro is heel anders dan alle andere takken van fotografie en met veel oefenen lukt dat zeker
                [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat Bekijk bericht
                  Probeer voor macro steeds vanaf statief te werken (geen idee of je dat nu hebt gedaan natuurlijk). Je scherptediepte is meestal maar een aantal mm en dan kan de minste beweging van jezelf al onscherpte teweegbrengen.
                  Bij de eerste heb je wel scherpte, maar te weinig scherptediepte (F8 was al beter geweest denk ik)
                  Bij de tweede heb je volgens mij wat bewegingsonscherpte en bij de derde zie ik eigenlijk niets scherp...

Maar geen nood! Macro is heel anders dan alle andere takken van fotografie en met veel oefenen lukt dat zeker

Ik zit hier natuurlijk op ISO 800 wat ook al wat scheelt denk ik... Misschien maar eens een zonnige dag afwachten dat ik op F8 en ISO 100 kan werken
                  www.weerfotos.be Canon EOS 6D ~ 16-35mm ~ 24-105mm ~ 100-400mm ~ Canon EF28mm f2.8

Comment

Zo Bart welkom hierzo

Toen ik net mijn macrolens kocht heb ik er ook sterk aan getwijfeld of ik ook niet tussenringen zou kopen, maar na een korte periode zag ik dat dit eigenlijk helemaal niet zo nodig was en heb ik ze dus niet gekocht.

Die fotos dat je nu hebt gemaakt kon je volgens mij evengoed maken zonder tussenringen en een beetje croppen, en dan heb je wel meer DOF enzo en heb je meer ruimte over om aan je compositie/achtergrond te besteden.

Maar gewoon regelmatig je macrolens eens vasthebben en oefenen en dan komt dat waarschijnlijk allemaal wel in orde he

Succes en doe de groeten aan paulien

Comment

Je eerste stap.....is alvast een goeie!!!
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Working...
                      X