Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondertussen bekende reus (Palpares libelluloides)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ondertussen bekende reus (Palpares libelluloides)

Dit insect zag ik op een muurtje zitten. In de vlucht toont het vleugels die op die van een libel lijken maar ze worden los van elkaar gebruikt en veel minder snel. Ik herinner mij dat er een hele tijd terug een foto van dit insect te zien was op BD. De zoekfunctie kon mij echter niet helpen en mijn veldgidsen schoten ook tekort. Dus wie mij aan de juiste naam kan helpen van dit insect is bij voorbaat reeds bedankt.

Last edited by pendragon; 5 augustus 2008, 10:42.
    Meer foto's op mijn website

Re: Onbekende reus

Geen idee wat het is, maar dat hij er knap opstaat weet ik wel
    Greetz,
    Dirk

Comment

kwartslag draaien vind ik hem/haar mooier.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

zeer mooi shot van een zeer mooi beest!
        ik vermoed dat deze in het zuiden van frankrijk is genomen: het is een verwant van onze ( veel kleinere) mierenleeuw , fam. myrmeleontidae,

Comment

Mooi beestje, knap op beeld gezet.
          Kan je helaas niet verder helpen met een naam.
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            kwartslag draaien vind ik hem/haar mooier.
            grt,bouk.
            Deze reactie was ik van je verwachtende, Bouk
            Foto's die anders gepresenteerd worden dan ze gemaakt zijn ... dat zie je gewoon. Er is dan altijd wel iets dat niet klopt voor de aandachtige kijker. Daarom doe ik het per definitie nooit.

Oorspronkelijk geplaatst door Herman Blockx Bekijk bericht
            zeer mooi shot van een zeer mooi beest!
            ik vermoed dat deze in het zuiden van frankrijk is genomen: het is een verwant van onze ( veel kleinere) mierenleeuw , fam. myrmeleontidae,
            Thanks Herman, je reactie heeft mij op weg geholpen en het beestje heeft de welluidende naam " Palpares libelluloides "
            Inderdaad in Zuid-Frankrijk gemaakt, meer bepaald in de Gard.

Comment

Re: Ondertussen bekende reus (Palpares libelluloides)

Zeer, zeer mooie foto.. ook heel mooi vind ik die verticale lijn in de foto .. scherpte en belichting zijn ook prachtig, voor mij een topplaat.

Ik zie overigens wel een klein sensorstofje op 1/3 van onderen tegen het linker kader..

Even een hele andere vraag, off-topic..
              Gebruikt u een beschermglas/uv-filter o.i.d voor de Tamron? Of bent u zo voorzichtig dat dat niet nodig is?Zelf gebruik ik wel een bescherm-glaasje maar vraag me af of dat een zichtbaar kwaliteitsverlies geeft? Ik kan dat natuurlijk wel zelf testen, maar weet niet in welke omstandigheden het kwaliteitsverlies het meest optreed, vandaar dat ik het even vraag, da's wel zo makkelijk.

Groet, Rob..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                Zeer, zeer mooie foto.. ook heel mooi vind ik die verticale lijn in de foto .. scherpte en belichting zijn ook prachtig, voor mij een topplaat.

Ik zie overigens wel een klein sensorstofje op 1/3 van onderen tegen het linker kader..

Even een hele andere vraag, off-topic..
                Gebruikt u een beschermglas/uv-filter o.i.d voor de Tamron? Of bent u zo voorzichtig dat dat niet nodig is?Zelf gebruik ik wel een bescherm-glaasje maar vraag me af of dat een zichtbaar kwaliteitsverlies geeft? Ik kan dat natuurlijk wel zelf testen, maar weet niet in welke omstandigheden het kwaliteitsverlies het meest optreed, vandaar dat ik het even vraag, da's wel zo makkelijk.

Groet, Rob..
                Sensorstofje gezien en weggewerkt.

Ik gebruik geen beschermglas of UV filter op de Tamron. Ik heb beiden geprobeerd en ze geven altijd kwaliteitsvermindering. Nu, de zonnekap is dermate groot dat er niets op het glas zal gebeuren. Die kap staat er wel altijd op.

Deze foto is gemaakt van op statief. Ik heb een paar keer moeten proberen om de ideale hoek en dof te vinden. Het was millimeterwerk, dat kan ik je verzekeren.
                Last edited by pendragon; 5 augustus 2008, 10:41.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                  Sensorstofje gezien

Ik gebruik geen beschermglas of UV filter op de Tamron. Ik heb beiden geprobeerd en ze geven altijd kwaliteitsvermindering. Nu, de zonnekap is dermate groot dat er niets op het glas zal gebeuren. Die kap staat er wel altijd op.

Deze foto is gemaakt van op statief. Ik heb een paar keer moeten proberen om de ideale hoek en dof te vinden. Het was millimeterwerk, dat kan ik je verzekeren.
                  Dat ken ik, maar tegen dan zijn ze meestal vliegen waardoor ik nooit dit niveau behaal...
                  Knap!
                  Fotogallery
                  My Pictureblog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FopSop Bekijk bericht
                    Dat ken ik, maar tegen dan zijn ze meestal vliegen waardoor ik nooit dit niveau behaal...
                    Knap!
                    Dit soort foto's maak je zoals de egeltjes paren .... héél voorzichtig

Comment

dan heb jij hier heel voorzichtig weer een schitterende foto neergezet!
                      Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                      http://gallery.atsharp.com

Comment

Een mooie!

Grtz,Fabienne
                        Val elkaar niet aan, vul elkaar aan!
                        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                        The name of the game is to fill the frame!
                        http://Fabke.fotopic.net

Comment

Knap gedaan!
                          mvg,
                          Liesbet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                            Daar kan ik mij zeker wat bij voorstellen.. toen ik de foto zag besefte ik meteen hoe lastig dat geweest moet zijn.

nog bedankt voor de beantwoording van mijn vraag...

Groet, Rob.

Comment

Een mooie
                              Groetjes Hendrika

Comment

Working...
                              X