Afgelopen week ben ik een aantal keren 's ochtend vroeg opgestaan om macro's te nemen van insecten. Voordeel is dat in de periode rond zonsopgang deze diertjes nog vaak in slaap zijn, waardoor ze gemakkelijk te benaderen zijn en ze ook erg stil blijven zitten (tip!). Alle opnamen zijn hand gefocused vanaf statief, met 100mm f2.8 macro. Sluitertijden varieerden van 1/50s tot 1/10s (het mag duidelijk zijn dat het hierbij wel windstil moet zijn ).
Een bruin zandoogje, vlak na zonsopkomst:
Na een hoop pech en mislukking met libellen op een ochtend een weekje later kwam ik deze nog tegen, ik beloot daardoor maar iets anders te proberen:
Een dikkopje vlak voordat de zon erop kwam. Zo nu en dan waaide het een klein beetje, ik moest daarom wachten op de juiste momenten om deze scherp te krijgen:
Een bruin zandoogje, vlak na zonsopkomst:
Na een hoop pech en mislukking met libellen op een ochtend een weekje later kwam ik deze nog tegen, ik beloot daardoor maar iets anders te proberen:
Een dikkopje vlak voordat de zon erop kwam. Zo nu en dan waaide het een klein beetje, ik moest daarom wachten op de juiste momenten om deze scherp te krijgen:
Comment