Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wondere water wereld II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wondere water wereld II








    Een muggenlarve,nog mooi opgevouwen in zijn/haar cocon.
    www.petervdg.net/Portfolio

  • #2
    Re: Wondere water wereld II

    knap gedaan

    Comment


    • #3
      Re: Wondere water wereld II

      Inderdaad, mooi gedaan! Goed gezien!
      Mooi abstract en lekkere kleuren
      mvg,
      Liesbet

      Comment


      • #4
        Re: Wondere water wereld II

        Een mooie
        Groetjes Hendrika

        Comment


        • #5
          Re: Wondere water wereld II

          prachtig en echt macro hè.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Wondere water wereld II

            Heel knap gedaan hoor
            Greetz,
            Dirk

            Comment


            • #7
              Re: Wondere water wereld II

              Oorspronkelijk geplaatst door Liesbet B Bekijk bericht
              Inderdaad, mooi gedaan! Goed gezien!
              Mooi abstract en lekkere kleuren
              Vind ik ook

              Mvg,
              Tim
              Mvg,
              Tim

              Comment


              • #8
                Re: Wondere water wereld II

                Oorspronkelijk geplaatst door Liesbet B Bekijk bericht
                Inderdaad, mooi gedaan! Goed gezien!
                Mooi abstract en lekkere kleuren
                das ook mijn gedacht
                Groetjes Vicky

                Comment


                • #9
                  Re: Wondere water wereld II

                  Da's mooi hoor... vooral dat groene oogje geeft een extra dimensie.. is net een alien....

                  ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt? onderwatercamera?

                  misschien een korte uitleg?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wondere water wereld II

                    I like!
                    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wondere water wereld II

                      natuurfreak:

                      Da's mooi hoor... vooral dat groene oogje geeft een extra dimensie.. is net een alien....

                      ben eigenlijk wel benieuwd hoe je dit gedaan hebt? onderwatercamera?

                      misschien een korte uitleg?
                      Een korte uitleg ? Graag! Geen onderwatercamera, hoor.
                      Is dwars door glas heen gefotografeerd, thv het wateroppervlak. Dus:het water met de larven in, heb ik overgegoten in een geschikt recipient.
                      De pop (met het groene oog) en de larve (boven de pop,met haartjes en met adembuis,aan de rechterkant, tegen het wateroppervlak) hangen tegen het wateroppervlak en tegen de wand.De donkere horizontale lijnen markeren het wateroppervlak, vandaar de weerspiegeling . Verder alleen natuurlijk buitenlicht; flitslicht zou wellicht hinderlijk reflecteren.

                      En dan wachten (macrofotografie lukt pas met flinke dosis geduld, hier dus ook) tot de pop tegen het oppervlak komt én tegen de wand (zuurstof halen), want teveel water(en afstand)tussen de pop of larve geeft slecht resultaat(onscherp, door breking van water en glas).
                      Wel oppassen met trillingen of schokken in het water want bij de kleinste beweging duiken de beestjes naar de bodem, om pas een eind later terug aan het oppervlak te komen.

                      ivm de alien: heel vaak als ik bezig ben met macrofotografie van insecten e.d. zie ik beelden die me doen denken aan aliens, sci-fi-films en het genre stripverhalen voor volwassenen, die zich afspelen in een futuristische wereld .Wellicht ook een inspiratiebron voor die auteurs?
                      www.petervdg.net/Portfolio

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wondere water wereld II

                        Op een speciale, knappe manier gemaakt hoor !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wondere water wereld II

                          Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
                          Een korte uitleg ? Graag! Geen onderwatercamera, hoor.
                          Is dwars door glas heen gefotografeerd, thv het wateroppervlak. Dus:het water met de larven in, heb ik overgegoten in een geschikt recipient.
                          De pop (met het groene oog) en de larve (boven de pop,met haartjes en met adembuis,aan de rechterkant, tegen het wateroppervlak) hangen tegen het wateroppervlak en tegen de wand.De donkere horizontale lijnen markeren het wateroppervlak, vandaar de weerspiegeling . Verder alleen natuurlijk buitenlicht; flitslicht zou wellicht hinderlijk reflecteren.

                          En dan wachten (macrofotografie lukt pas met flinke dosis geduld, hier dus ook) tot de pop tegen het oppervlak komt én tegen de wand (zuurstof halen), want teveel water(en afstand)tussen de pop of larve geeft slecht resultaat(onscherp, door breking van water en glas).
                          Wel oppassen met trillingen of schokken in het water want bij de kleinste beweging duiken de beestjes naar de bodem, om pas een eind later terug aan het oppervlak te komen.

                          ivm de alien: heel vaak als ik bezig ben met macrofotografie van insecten e.d. zie ik beelden die me doen denken aan aliens, sci-fi-films en het genre stripverhalen voor volwassenen, die zich afspelen in een futuristische wereld .Wellicht ook een inspiratiebron voor die auteurs?

                          Luna,

                          Bedankt voor deze heldere uitleg...
                          en idd, sommige insekten zouden een goede inspiratiebron voor de alien-wereld kunnen zijn.


                          Groet, Rob,

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wondere water wereld II

                            Knap werk !
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wondere water wereld II

                              Super

                              Comment

                              Working...
                              X