Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cactus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cactus

    Deze cactus stond voor de eerste keer in bloei, dus maar snel een foto gemaakt.
    mvg
    Antoine




  • #2
    Re: Cactus

    Wat een heerlijke foto van een prachtige cactus.
    Ik hou vooral van de zachte kleuren.
    Mooi werk.
    Gras groeit niet sneller door eraan te trekken.

    Comment


    • #3
      Re: Cactus

      een topper

      Comment


      • #4
        Re: Cactus

        Antoine.
        Dit is er eentje uit het geslacht Echinopsis.
        Bloemen zelden langer dan 1 dag, maar als je de kunst en de knepen kent, krijg je er een hele zomer bloemen op.
        Als je veel stekken (scheuten) op die plant hebt zitten, allemaal verwijderen en laten bewortelen. En vooral, heel wat minder water en GEEN mest geven. Vanaf september droog, KURKDROOG zetten op een koele plaats 'verdraagt zonder probleem 0 à 10 °). Mag best op een zonnige plaats. Mag ook in een donkere plaats, maar vooral GEEN water (ook niet de spreekwoordelijke druppel) en NIET warm.
        Vanaf maart dan heel zonnig plaatsen en mag het warmer (als je vanaf een donker plaats brengt, geleidelijk naar de zon, anders krijg je brandplekken). De plant niet steeds draaien, maar gewoon ... Vanaf april zo nu en dan een nevelen (is niet gieten) en in mei kan je beginnen water toedienen. Geen mest.
        Je zal zien, die planten bloeien gewillig ... Zijn eigenlijk een soort nachtbloeiers en ze komen open tegen de laten namiddag. Sommige ook enkel 's nachts.

        PS. om bloeiende cactussen te krijgen kan je zonder probleem het bovenstaande teeltprincipe toepassen. Cactussen bloemen pas als ze afzien.

        ALs je eens in de omgeving bent, altijd welkom ... Ik heb van die spullen genoeg staan.
        De foto is mooi scherp, alhoewel die bloemen nu ook niet kleien zijn. Ik heb er staan die een diameter maken van 20 à 25 cm. Probeer ook eens de bloembuis (half zijdelings zicht met als het kan een zijdelings licht). De beharing, de doorlichte bloemdelen ... leveren dan vaak ook spectaculaire fotokes op.
        Last edited by Wim.Vanmaele; 27 juli 2008, 08:59.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Cactus

          da's een mooie hoor..

          Comment


          • #6
            Re: Cactus

            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
            Antoine.
            Dit is er eentje uit het geslacht Echinopsis.
            Bloemen zelden langer dan 1 dag, maar als je de kunst en de knepen kent, krijg je er een hele zomer bloemen op.
            Als je veel stekken (scheuten) op die plant hebt zitten, allemaal verwijderen en laten bewortelen. En vooral, heel wat minder water en GEEN mest geven. Vanaf september droog, KRUKDROOG zetten op een koele plaats 'verdraagt zonder probleem 0 à 10 °). Mag best op een zonnige plaats. Mag ook in een donkere plaats, maar vooral GEEN water (ook niet de spreekwoordelijke druppel) en NIET water.
            Vanaf maart dan heel zonnig plaatsen en mag het warmer (als je vanaf een donker plaats brengt, geleidelijk naar de zon, anders krijg je brandplekken). De plant niet steeds draaien, maar gewoon ... Vanaf april zo nu en dan een nevelen (is niet gieten) en in mei kan je beginnen water toedienen. Geen mest.
            Je zal zien, die planten bloeien gewillig ... Zijn eigenlijk een soort nachtbloeiers en ze komen open tegen de laten namiddag. Sommige ook enkel 's nachts.

            PS. om bloeiende cactussen te krijgen kan je zonder probleem het bovenstaande teeltprinciepe toepassen. Cactussen bloemen pas als ze afzien.

            ALs je eens in de omgeving bent, altijd welkom ... Ik heb van die spullen genoeg staan.
            De foto is mooi scherp, alhoewel die bloemen nu ook niet kleien zijn. Ik heb er staan die een diameter maken van 20 à 25 cm. Probeer ook eens de bloembuis (half zijdelings zicht met als het kan een zijdelings licht). De beharing, de doorlichte bloemdelen ... leveren dan vaak ook spectaculaire fotokes op.
            Bedankt voor de uitgebreide uitleg.
            Mijn echtgenote zal hier zeker gebruik van maken.
            Voor de andere comp zal ik moeten wachten op de volgende bloem.
            mvg
            Antoine

            Comment


            • #7
              Re: Cactus

              Heerlijk mooie zachte kleuren
              Greetz,
              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Cactus

                Mooi hoor
                Groetjes Hendrika

                Comment


                • #9
                  Re: Cactus

                  Ik volg de rest, erg fijne plaat.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Cactus

                    Knap!
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Cactus

                      Bedankt voor alle reacties.
                      mvg
                      Antoine

                      Comment


                      • #12
                        Re: Cactus

                        Yep,da's mooi !
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Cactus

                          Hey juppekes

                          Knap
                          Bootjes

                          Comment


                          • #14
                            Re: Cactus

                            Oorspronkelijk geplaatst door MantaRay Bekijk bericht
                            een topper
                            Amai nog nie !
                            'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                            Grtjs, Jacky

                            Comment


                            • #15
                              Re: Cactus

                              Een zeer mooie!

                              Comment

                              Working...
                              X