Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Dirk gebruikt ook bijna altijd een statief.
Het enige wat mij tegenhoudt is dat die beestjes meestal zo rap weg zijn.
Eer je je statief klaar hebt, is de vogel (of vlinder in dit geval) toch al vliegen?!
Ik heb het eens een keertje geprobeerd met een goedkoop ding dat ik dan als monopod gebruik.
Het ding zat me meer in de weg, dan dat ik er hulp van had. Telkens als ik iets hoger of lager standpunt wilde innemen, moest ik dat eerst aanpassen...
Zal wel kwestie van gewoonte zijn zeker?
Ik heb een fotografisch geheugen... alleen het afdrukken geeft soms problemen.
Dirk gebruikt ook bijna altijd een statief.
Het enige wat mij tegenhoudt is dat die beestjes meestal zo rap weg zijn.
Eer je je statief klaar hebt, is de vogel (of vlinder in dit geval) toch al vliegen?!
Ik heb het eens een keertje geprobeerd met een goedkoop ding dat ik dan als monopod gebruik.
Het ding zat me meer in de weg, dan dat ik er hulp van had. Telkens als ik iets hoger of lager standpunt wilde innemen, moest ik dat eerst aanpassen...
Zal wel kwestie van gewoonte zijn zeker?
Je weet Christophe dat het bij mij een noodzaak is om een statief te gebruiken. Door mijn ongeval met de moto kan ik het toestel niet lang vasthouden of ik begin echt te shaken
Nu dit wil zeker niet zeggen dat ik het zou kunnen zonder statief. Ik zie hier soms foto's van mensen die zonder statief bezig zijn en dan denk ik wauw, zelf zou ik dit zonder statief nog in geen 100 jaar kunnen.
Maar het went heel snel hoor. Belangrijk is dat je een stevig statief hebt en eentje waar je heel snel je toestel in de 4 windrichtingen kan bewegen. Mijn toestel staat dan wel op het statief, maar voor de rest staat dat eigenlijk volledig los in horizontale en verticale richting. Het is enkel om het gewicht te dragen en zo wat extra steun te hebben.
On topic : Ik ga voor Maniola jurtina nummer 2 en 3 Tim. Heel knappe foto's wederom hoor
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment