Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
nogmaals vlinders
Collapse
X
-
-
Re: nogmaals vlinders
Twee mooie! Eerste geniet mijn voorkeur!
Grtz,Fabienne
Vertil je niet aan eigen gewichtigheid.BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
The name of the game is to fill the frame!
http://Fabke.fotopic.net
Comment
-
-
Ik denk dat we in showcase wat strenger mogen zijn maar tegenwoordig lees je enkel nog "twee mooie" of gelijkaardige lofbetuigingen alsof we absoluut niemand op de tenen willen trappen . 't Zijn weliswaar mooie kleuren maar jammer genoeg is zeker de tweede absoluut onscherp .
Comment
-
[QUOTE]Hallo,
Ik ben dus ook maar eens naar de vlindertuin geweest en het is daar niet te doen. Zoooo warm, je lens bedampt daar meteen. Gelukkig een doekje meegedaan maar het blijft moeilijk. Niet veel licht en enorm druk.
Hier 2 die mijn voorkeur hebben
[QUOTE]
Geduldig wachten tot je lens zich aangepast heeft.Als het daar moeilijk is zou ik eens in de natuur proberen.Da's zeker NIET gemakkelijker.'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
Bedankt voor de reacties
@hvr_Oosterzele:
Natuurlijk mogen jullie streng zijn. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik geeft toe dat mijn fout bij de 2de is dat ik beter mijn diafragma meer had moeten dichtknijpen. Beter f11 of hoger genomen ipv f5.6 Maar vond deze mooi van compo en kleur.
@macroshopper:
Ik vind het gemakkelijker in de natuur hoor het is daar niet zo heet dat ik mijn t-shirt kan uitknijpen
Ook is het meer een uitdaging om in de natuur de foto's te maken dan in een vlindertuin, het was leuk om eens te doen omdat je daar eens andere vlinders kan vastleggen dan meestal een bruine zandoog en een witje en blauwtje.nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500
Comment
-
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht@hvr_Oosterzele:
Natuurlijk mogen jullie streng zijn. Daar heb ik geen enkel probleem mee. Ik geeft toe dat mijn fout bij de 2de is dat ik beter mijn diafragma meer had moeten dichtknijpen. Beter f11 of hoger genomen ipv f5.6 Maar vond deze mooi van compo en kleur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtIk denk dat we in showcase wat strenger mogen zijn maar tegenwoordig lees je enkel nog "twee mooie" of gelijkaardige lofbetuigingen alsof we absoluut niemand op de tenen willen trappen . 't Zijn weliswaar mooie kleuren maar jammer genoeg is zeker de tweede absoluut onscherp .
En wie beweerd dat macrofotografie nu eens de gemakkelijkste manier is om te gaan fotografen komt waarschijnlijk bedrogen uit.
Toch vind ik dat je goed bezig zijd eenmaal enkel kunstjes bijgeschaafd, je vind hier een groot arsenaal aan talent ze zullen je steeds proberen op een goed spoor te brengen vraag er desnoods even naar.
Als ik de foto echt moet gaan beoordelen zie ik pro's en contra's ik zie vrij goede compo's zeer mooie kleuren, maar vind het achterste blad (foto één)een ietsje storen, beiden mochten zeker scherper en met een juistere belichting genomen worden bij de eerste aan1/30 sec f /3.8zou de onscherpte kunnen komen van bewegingsonscherpte die 1/30 is wel vrij traag, bij de tweede is volgens mijn inzien louter de standplaats ten overstaan van het onderwerp en is deze niet goed is gekozen+ de instellingen van de witbalans, we zitten nu eenmaal te werken in het macro gebied en daar is elke detail van belang. maar zeker een f/4 zou hier een zeer scherpe plaat kunnen opleveren.
met vriendelijke groeten Luc.Last edited by camouflage; 15 juli 2008, 23:02.BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography
Comment
Comment