Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro in de bloem gefotografeerd

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Micro in de bloem gefotografeerd

Hoi allemaal

ik ben als afwisseling van het fotograferen van Mensen en landschappen ook geïnteresseerd in Mircro opnamen van alles wat in en om huis te vinden is.
    Ik heb net een nieuwe Camera en ben eens wat aan het testen mijn EOS450 D.
    Hierbij heb ik mijn oude balg via een adapter passend gemaakt op mijn body.
    Hier heb ik weer een glazen uncoated Chinon 1:2.8 f = 28 objectief op gezet.
    Vervolgens de balg in de diverse posities uitgeprobeerd. ISO was 200 sluitertijd 1:200 diafragme helemaal open

De bloemen zitten nog aan de plant, dus af en toe diep ademhalen en stil houden en natuurlijk een paar foto's maken.
    Hier zijn mijn eerste resultaten.

Dit is de Stamper met de Stuifmeeldraden van de YuccaBloem. De Yucca bloeit ivoorwit, heeft bloemenkelken van 3 cm doorsnede welke aan grote aren van soms meer dan een meter lang bloeien.

Dit is de stuifmeeldraad van dezelfde Yuccabloem

Hier heb ik in mijn tuin een ander blauw klokje gevonden dat net een dag in bloei stond en waar ik ook de stuifmeeldraden van heb geschoten.
    Het leuke is dat er net een stuifmeelcapsule rijp is en is opengebarsten en zijn stuifmeelkorrels toont.

Oeps, Sorry, Dat krijg je met nieuwelingen.,
    En ik had de foto's al braaf van 5 megabyte per stuk teruggebracht naar een bescheiden formaat van ongeveer 200 KB.
    Nu dus naar gemiddeld rond de dertig KB en beneden de 900 pixels.
    Het effect van de eerste foto is nu wel gedeeltelijk weg.
    Hierop zag je duidelijk de structuur van de stamper en het aanwezig zijn van hele kleine pareltjes vocht.
    Nu zie je die niet meer zo duidelijk.
    De foto van de Dar laat ik dan maar vallen. Die krijgt zijn gelegenheid nog wel elders.
    Ben je geïnteresseerd in de originele versies van deze foto's dan zie ik dat verzoek wel in mijn privé berichten.

Ik hoor nog steeds graag jullie mening.

Groeten maar weer
    Last edited by Irineas; 23 juni 2008, 23:16. Reden: Op het matje geroepen vanwege te veel en te groot
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Re: Micro in de bloem gefotografeerd

Beste Irineas, lees eerst de forumregels eens door.
    Daar zal je lezen dat de originele foto's eerst verkleind moeten worden, alvorens naar hier te koppelen.
    Daar zal je ook lezen hoeveel foto's je in één draadje mag posten.
    Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hey juppekes

Welkom in de kleine wereld

Blijf maar veel oefenen
      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
        Beste Irineas, lees eerst de forumregels eens door.
        Daar zal je lezen dat de originele foto's eerst verkleind moeten worden, alvorens naar hier te koppelen.
        Daar zal je ook lezen hoeveel foto's je in één draadje mag posten.
        Hoi Jos
        Sorry, inderdaad nieuwigheid. Ik heb de zaken aangepast.
        Groeten maar weer
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

Comment

Close up van witte bloemen is nu niet direct het gemakkelijkste.Veel foto's bekijken en oefenen is de boodschap,dat hebben we trouwens allemaal gedaan.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Close up van witte bloemen is nu niet direct het gemakkelijkste.Veel foto's bekijken en oefenen is de boodschap,dat hebben we trouwens allemaal gedaan.
            Dat moet ik gewoon met je eens zijn.
            Veel doen en leren van wat je aan het doen bent.
            Toch vindt ik de stuifmeeldraad zelf wel heel goed uitkomen. Daar waar de eerste foto een diep genoege DOF mist en je teveel schaduwen ziet van de andere bloemen in de aar.
            Dat had ik moeten zien en kunnen voorkomen.
            Als de achtergrond van de eerste foto zacht ivoorwit was geweest dan merkte je het gemis aan voldoende DOF niet eens zo erg denk ik.
            Overigens is de realtime foto veel overtuigender en komt de stamper met zijn licht groene delen veel mooier naar voren.
            Het uiteinde van de stamper is daar ook veel witter en genuanceerder zichtbaar dan bij deze enorm verkleinde versie ervan.
            Ik heb overigens al software gevonden om zaken beter kleiner te maken dat zoals ik het nu gedaan heb.

groeten maar weer

Comment

De enige die er mee doorkan is de derde na opheldering kleuren etc.
              De overige voldoen absoluut niet voor showcase.
              Nog veel oefenen en veel plezier, maar wees wat kritischer op je geplaatste foto's!
              Een goede reiziger heeft geen vaste plannen en is niet van plan om aan te komen. (Lao Tzu)

Comment

Het probleem bij micro is dat je heel veel licht nodig hebt op het onderwerp.
                Bij deze opnames is duidelijk te zien dat het licht hier onvoldoende aanwezig is.

Ik zou zeggen probeer eens wat meer licht op het onderwerp te krijgen en maak dan je foto's eens opnieuw.
                mvg
                Antoine

Comment

Working...
                X