Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Soort vlinder?
Collapse
X
-
-
Re: Soort vlinder?
Mooi, de tweede en derde missen wel wat scherpte op de kop.
De eerste is een agaatvlinder, de tweede en derde een groot dikkopje. Voor nachtvlinders zijn het boek van Waring en Townsend (illustraties) en dat van Skinner (foto's van opgespelde exemplaren) geschikt. Beiden bevatten wel niet alle nachtvlinders van België, hoewel dit bij het eerste beperkt is tot enkele heel zeldame Ardense soorten. Het tweede bevat Britse soorten, dus de fauna komt niet volledig overeen. Voor dagvlinders hangt het natuurlijk wat af of je enkel de Belgische of ook de Europese wilt? Naast de gidsen bestaat er ook een schitterend boek van Lafranchis dat een tabel bevat voor zo ongeveer alle Europese dagvlinders.
En deze boeken kan je kopen bij Natuurpunt of Vermandel. De skinner is denk ik wel nog maar beperkt verkrijgbaar.Last edited by Jorgen_R; 21 juni 2008, 17:55.Canon 350D, sigma 105 mm macro, sigma 28-135 mm
-
Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk berichtMooie serie.mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog
IMac/IPad/Mac Air
D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm
Comment
-
Nr 2 steekt er bovenuit
Comment
-
-
-
-
mooie reeks
2 & 3Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153
Comment
Comment