Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Oorspronkelijk geplaatst door MacroshopperBekijk bericht
Da's idd een knappe waarneming,mooi op het scherm gebracht.Nog nooit gezien.
Het is dan ook een vlinder die zich weinig laat zien vanaf de begane grond. Vertoeft meestal in en rond het lover van de Eik. Ik denk dat deze zijn laatste adem aan het uitblazen was (zie verfomfaaide vleugel) en hing zelfs vast in een oud spinnenweb in het riet.
Mvg.
Robert
Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Oorspronkelijk geplaatst door HasseltenaarBekijk bericht
Het is dan ook een vlinder die zich weinig laat zien vanaf de begane grond. Vertoeft meestal in en rond het lover van de Eik. Ik denk dat deze zijn laatste adem aan het uitblazen was (zie verfomfaaide vleugel) en hing zelfs vast in een oud spinnenweb in het riet.
De verfomfaaide vleugel is op zich niet dodelijk. Hier valt het nog redelijk mee en denk dat deze nog goed in staat was om te vliegen. Dit wordt veroorzaakt doordat bij het uitsluipen de vleugels niet volledig opgepompt raakten met hemolymfe voordat de vleugels verharden. Dit kan oa veroorzaakt worden door regen. Ik heb eens een spanner gezien waarbij een achtervleugel bijna niet opgepompt was. Toch is deze op de vlinderval afgekomen, dus kon hij nog vliegen.
De verfomfaaide vleugel is op zich niet dodelijk. Hier valt het nog redelijk mee en denk dat deze nog goed in staat was om te vliegen. Dit wordt veroorzaakt doordat bij het uitsluipen de vleugels niet volledig opgepompt raakten met hemolymfe voordat de vleugels verharden. Dit kan oa veroorzaakt worden door regen. Ik heb eens een spanner gezien waarbij een achtervleugel bijna niet opgepompt was. Toch is deze op de vlinderval afgekomen, dus kon hij nog vliegen.
Ze kunnen inderdaad wel wat hebben.
Ik heb hier over 't laatst een Taxussspikkelspanner gepost met meer scheuren en gaten in haar vleugels dan wat anders en die vloog lustig rond. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=216659
Ze kunnen inderdaad wel wat hebben.
Ik heb hier over 't laatst een Taxussspikkelspanner gepost met meer scheuren en gaten in haar vleugels dan wat anders en die vloog lustig rond.
En voor de vlinderfotoliefhebbers die het fotoboek van Thomas Marent hebben, daar staat een foto van een volledig , maar dan ook echt volledig versleten dagpauwoog in . Dit even terzijde.
Comment