Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

    Ondanks het minder goede weer blijven ze toch vliegen. We moeten blijven oefenen en hopen straks andere exemplaren te kunnen opnemen. Uitrusting blijft steeds hetzelfde: AF105/2.8D micro, F18, ISO100 en 2 flitsen op korte afstand. camera D200 manueel ingesteld. Laser triggering nu met nieuwe 980 nm lasers waardoor de insecten minder goed de laserbeams waarnemen. Toch zijn er nog steeds die de straal ofwel voelen( temperatuur) ofwel zien. Mijn ervaring is dat hommel ze niet meer zien, zweefviegen nog iets maar veel minder dan de rode versie's. onze ogen zien in ieder geval niets meer van deze lasers en je moet speciale tools gebruiken om ze af te regelen. Hiervoor heb ik een speciale laserdetectiekaart gekocht. De lasers staan op minimum focus in het miden van het beeld afgeregeld waardoor het mogelijk is insecten te deteren tot 0.5mm diamter.






  • #2
    Re: Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

    Jongens toch, wat een sublieme vluchtfoto's. Werkelijk heel heel
    Greetz,
    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

      Hey juppekes

      Dat zijn weeral drie knappe plaatjes
      Bootjes

      Comment


      • #4
        Re: Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

        Mooi, met voorkeur voor de derde
        Groetjes Hendrika

        Comment


        • #5
          Re: Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

          Hmmm, over de technische prestatie valt niet te twisten : die is schitterend
          De beelden echter kunnen mij als natuurbeelden veel minder bekoren : zwakke compo, saai en hard licht en de scherpte is niet spectaculair...
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

          Comment


          • #6
            Re: Ondanks het minder goede weer blijven ze vliegen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
            De beelden echter kunnen mij als natuurbeelden veel minder bekoren : zwakke compo, saai en hard licht en de scherpte is niet spectaculair...
            Greetz, Kariboe
            Ja ik weet dat de beelden amper herkenbaar zijn vanwege onscherpte. Ook ga ik dringend een cursus moeten volgen samen met de insecten om te weten hoe ze moeten vliegen zodat ik betere compo heb. Het flashlicht moet ik ook nog vervangen door zacht streellicht met lange sluitertijden. Mijn huidige macrolens is aan vervanging toe zodat ik beter de nieuwe AFD105/2.8D VR versie zou kopen zodat ik met de autofocus en tracking zou kunnen werken bij het volgen van de beestjes.

            Maar we blijven oefenen en trachten bij te leren. Op mijn leeftijd vergt dit wat meer geduld. Ik ga nu een jaartje of 5 opnieuw oefenen en als ik dan terug ben hoop ik dat er wat verbetering merkbaar zal zijn in mijn opnames. We zijn nooit te oud voor te leren.

            Comment

            Working...
            X