Mijn eerste libel. Ze bleef er vrij rustig bij ;-)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
eerste libel
Collapse
X
-
-
Re: eerste libel
Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk berichtZoveel ruis
Comment
-
Nr1,knappe compo!!!
Zeker de moeite om een ruisfilter op los te laten.Last edited by Macroshopper; 28 mei 2008, 14:50.'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Comment
-
-
Lichtomstandigheden waren me niet supergunstig.
Heb alles op ISO 400 getrokken,
andere gegevens staan hieronder per foto
1. f10 1/160
2. f11 1/100
3. f10 1/250
Alles getrokken met de 10D met Sigma 150 macro erop.
Ik Heb dus wel minimum 1/100 nodig om zonder statief een deftige foto te kunnen trekken.
Kheb mijn DOF vrij laag gehouden, khad liever iets meer gehad op zo'n beest, maar dat was ook al niet direct een optie.
Flits heb ik ook niet.
Kheb dus in de RAWconversie nogalwat licht moeten optrekken waardoor de ruis mee versterkt is.
Had ik het beter kunnen oplossen?
zonder flits, en zonder statief weliswaar.
merci
JeroenEOS 10D - sigma 12-24mm 1:4.5-5.6 - Sigma 150mm 1:2.8 Macro - canon EF 24-85mm 3.5-4.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pollydore Bekijk berichtLichtomstandigheden waren me niet supergunstig.
Heb alles op ISO 400 getrokken....
Ik Heb dus wel minimum 1/100 nodig om zonder statief een deftige foto te kunnen trekken....
Kheb dus in de RAWconversie nogalwat licht moeten optrekken waardoor de ruis mee versterkt is.
f/10 is trouwens een goed gemiddelde om libellen te fotograferen qua DOF. Kijk eens naar mijn libellen-EXIF : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/odonata
Hoe dichter je gaat, hoe meer je je diafragma moet knijpen natuurlijk.
Comment
-
er moet toch ook wat mis zijn in het resizen en conversie naar jpg of zo,
hier kan je de originele tif bekijken rechtstreeks uit de RAW.
Heeft ook wel wat ruis, maar het is toch nog een verschil.
En hieronder een rechtstreekse jpg uit photoshop.
De jpg die ik had gepost was een kopie uit een album door simpleviewer/porta gecreëerd, en dat is blijkbaar niet zo'n goed idee.
Is deze laatste aanvaardbaarder??EOS 10D - sigma 12-24mm 1:4.5-5.6 - Sigma 150mm 1:2.8 Macro - canon EF 24-85mm 3.5-4.5
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CougarX Bekijk berichtHeel spijtig van de hoeveelheid ruis, want voor de rest heel mooie foto's.
Bij de eerste heel goed te zien hoe zijn pootjes in de plant haken
Greetz
Dirk
Mvg.The bird is known by his note, a man by his word.
Comment
-
Comment