Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mug, vlieg en een bij.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mug, vlieg en een bij.

Zoals gewoonte, 3 vliegende examplaren:

Alle opnames:
    D200, F20, ISO100, 2 flitsen SB80/800 op 1/64 power, AF105/2.8D macro lens en externe shutter op 1/500 shutter delay 5 msec Camera manueel op bulb mode ( wachten op externe trigger door de vliegende insecten).

Meer insecten staan op: mijn pbase
    Frans.

Re: Mug, vlieg en een bij.

Qua kleur ga ik voor de bij en qua compo voor het vliegje
    Greetz,
    Dirk

Comment

dat zijn weer drie mooie en scherpe foto's
      Groetjes Vicky

Comment

Knap werk! Chapeau
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

Comment

Mooi. Voorkeur voor de derde omwille van de BG
          Mvg Tim

Comment

Mooi werk, toch een voorkeur voor de derde, vind het een leuke en heel mooi van kleur
            Groetjes Hendrika

Comment

Knap staaltje techniek die opstelling.
              Maar voor de rest weinig meer op te zeggen, sorry.

Voor mij te veel ruis, te veel automatic en te weinig fotografie...
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

voor mij ook de derde!!

al vind ik de versie van deze foto die op je site staat nog net iets beter
                op deze site staan nog een aantal schitterende foto's,
                echt knap hoe je dit voor mekaar krijgt!
                Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                http://gallery.atsharp.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mbili Bekijk bericht
                  voor mij ook de derde!!
                  al vind ik de versie van deze foto die op je site staat nog net iets beter
                  op deze site staan nog een aantal schitterende foto's,
                  echt knap hoe je dit voor mekaar krijgt!
                  Op mijn pbase zijn ze iets groter, deze hier heb ik extra moeten verkleinen om te voldoen aan de 900 pixels. Je moet heel veel geduld hebben om deze kerels in beeld te brengen. Die bij is de gehoornde metselbijen - Osmia cornuta. Deze bij is kontinu bezig met haar nest te bouwen in kleine gaatje van ongeveer 8 mm. Ze liggen daar hun eitjes in en metsen het toe. Momenteel zijn er reeds 6 gaatjes volledig afgewerkt. Er zijn er 2 of drie bijen bezig. Door ze lang te observeren heb je uiteindelijk meer kans om ze ook in beeld te nemen. Maar blijft je ze te lang hinderen dan komen ze echt heel boos en vallen je zelfs aan.

Foto's van vliegende beestjes geven voor mij een meerwaarde omdat ze een toestand vastleggen die we anders heel weinig zien. Zo kunnen we beter vastellen hoe hun vlieghouding is. Foto's moeten niet zozeer een meerwaarde hebben omdat ze er mooi uitzien. Vandaar dat ruis totaal ondergeschikt is. Bij mijn afdrukken op poster formaat heb ik geen last van ruis.
                  Last edited by frans_vdm; 28 april 2008, 21:28.

Comment

Ik vind ze op zich wel mooi en bijzonder, alleen vind ik het wel jammer dat er totaal geen beweging in de vleugels meer zichbaar is.....
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                      Ik vind ze op zich wel mooi en bijzonder, alleen vind ik het wel jammer dat er totaal geen beweging in de vleugels meer zichbaar is.....
                      Dit is een keuze die je moet maken. Ik heb heel veel inspanning moeten doen om ze juist zoveel mogelijk te bevriezen. Omgekeerd is veel eenvoudiger.
                      Die flitswaarde korthouden is veel moeilijker omdat je diafragma dan wijder openstaat, opzich niets erg ware het niet dat je dan omgevingslicht opneemt. En juist dat omgevingslicht geeft je dan een dubbel beeld met flitslicht. Enkel omgevingslicht gebruiken voor dergelijke actie's is gewoon niet haalbaar.

Maar de vleugels minder bevriezen zou ik heel gemakkelijk kunnen doen. Trouwens mijn opnames van 2006 waren doorgaans langer geflitst.
                      Als je minder bevriest bekom je meteen een ander probleem van totale onscherpte van hun lichaam omdat er te veel verplaatsing inkomt. Vergeet niet dat ze soms heel hard vliegen en dat je closeup opnames aan het maken zijt.

Comment

heel mooi hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Adembenemend mooi, alledrie.

Die bij zit er wel warmpjes in zo te zien
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

terug 3 heel speciale en knappe beelden
                            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Working...
                            X